Lectori salutem!

Gőzerővel dolgozom Piri megtalálásán. Bár Babosné úgy tudja, hogy lánya Leningrádban tartózkodik, ennek ellenére én mégis kétszer abban a szerencsében részesülhettem, hogy láttam őt. Az itt feszülő ellentmondást úgy oldottam fel, hogy rájöttem: Piroska édesanyukájának tudta nélkül tért vissza kishazánkba. Feltételezhető, hogy itt valami titok lappang. Hogy mi, arra csak úgy jöhetek rá, ha beszélek Pirivel. Azt is kiokoskodtam, hogy egykori kedvesem valószínű valamelyik haverinája -- Tecára vagy Jolira tudok gondolni -- vendégszeretetét élvezi. Mivel azonban ezen hölgyek elérhetőségét nem tudtam, úgy döntöttem, célszerű, ha azon helyeken grasszálok, ahol megláttam őt. Nagy az esélye, hogy újra felbukkan.

Leültem hát az Egyetem tér újonnan épített ülő alkalmatosságaira és várakozó állapotot vettem fel. Alig telt el egy fertályóra, mikor régi kedves ismerős bukkant fel. Sajnos nem Piri volt az, hanem Hajnalka. Igencsak megváltozott ez a lány, amióta nem láttam! Hosszú fekete lapszoknya volt rajta, vörös-fekete foltos bakancs, egy sötétbordó top, szeme erősen feketére festve, a haja is szinte tiszta fekete volt, csak néhol lehetett benne felfedezni egy-egy vörös csíkot.

-- Alul farmer, felül bőr, kedvencem a csapolt sör! -- kiáltott felém.

-- Igencsak másképp festesz, mióta nem láttalak, kedves Hajnal -- mondtam, mert nem tudtam szó nélkül megállni. Hajnalka akkor előadta, hogy az élete valóban 180 fokos (pi radián) fordulatot vett. A minden szempontból tökéletes Töhötömről kiderült, hogy egyáltalában sem tökéletes, arra viszont jó volt, hogy bevezesse Hajnalkánkat a rocker szubkultúrába. Sokat ivott a Múzeum nevű helyen, ahol lehetett mindenféle rockos kiegészítőket is kapni. Ez nem ám egy olyan múzeum volt, ahol művelődni lehet: ez egy kocsma volt, a rockerek gyülekezőhelye.

Amikor Töhötömből kiábrándult a mi Hajnalunk, igen mély letargiába esett. Vajon megérte felvenni a rocker életstílust? Van perspektíva csövesként? Amint így töprengett a parkban egy esős szeptemberi hétvégén, hát felbukkant egy klapec. A srác leült mellé, és elkezdett kotorászni a zsebeiben. Közben Hajnalka végigmérte: sötét haj, zöld szemek, fekete farmer, alvinos póló, bőrkabát, kék foltos bakancs... nem is néz ki olyan rosszul...

Aztán a srác abbahagyta a keresgélést a zsebében, és elővett egy doboz cigit, már épp rágyújtott volna, mikor odaszól Hajnálkához:

-- Nem zavar, ha telefüstölöm magam meg téged is?

-- Nem zavar. Nem akarsz adni egyet?

-- De... ha kérsz...

Így mindketten elkezdtek hódolni káros szenvedélyüknek és közben elkezdtek beszélgetni...

-- Téged hogy hívnak? - kérdezte a srác.

-- Hajnalkának.

-- Szép név. Én Ádám vagyok.

-- Aha. És voltál te mostanában a Múzeumban? -- kérdezte Hajnalka.

-- Persze... mikor?

-- Olyan két napja.

-- Persze... szinte mindennap ott vagyok.

-- Jó, akkor téged láttalak.

-- Az jó...

És tovább beszélgettek... egyszer csak Ádámnak mennie kellett, de otthagyott egy tel. számot... mint barát. És Hajnalka is úgy érezte, ő is szintén csak barát.

Igen ám, csakhogy mostanra már kezdenek megváltozni a lány érzései. Éppen ezt ecsetelte, amikor konstatáltam, hogy besötétedett, és mára Piroska megjelenése már biztosan nem várható. Búcsút vettem hát kohómérnök barátnőmtől, és fütyörészve hazaballagtam a macskaköves úton.

Üdvözlettel:

ifj. Farkas Gyula

a BME mérnök-fizikus szakának VI. éves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon (a csúszás magánéleti, nem penig tanulmányi természetű [gy. k. nem vagyok göde])

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr162305991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chaseֹr 2010.12.14. 21:50:45

Meg kell valljam, a diáriumod hosszú távon (4-5 poszt elolvasása zsinórban) agyszűkítő hatású, én itt abba is hagytam. Próbálj meg nyíltabban gondolkodni (a látószögöt szimbolizáló nézőponti kúp nyílásszögét nagyobb értékre venni).

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.12.14. 23:43:44

Kedves Kommentelő @Chaser.david: !

Csak nem azt akarod mondani, hogy beszűkült vagyok? Kérlek, indokold meg, miért tartasz annak. Meglep a dolog, hiszen én egy igen széles érdeklődési körrel rendelkező ember vagyok (pl. kinetika, botanika, csillagászat).

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
süti beállítások módosítása