Szia, Kedves Blogolvasóim!

Mint múltkorában említettem, jóapámat ismét kis hazánkba vetette a sors. Természetesen Szederkénybe is ellátogatott, hogy megbeszélje a kultúrosokkal a kiállítás részleteit. Szombat este hozzánk is beállított, hozott magával sok-sok hasznavehetetlen ajándékot (nekem például ciklámen nyakkendőt kis fekete vízilovakkal, anyámnak és Gittnek meg kalucsnit). Az ajándékon kívül hozott még egypár szakállas viccet, ami nem volt egy nagy élmény.

-- No, családunk trónörököse -- nyomott egy barackot a fejemre vacsora közben --, hogy ityeg a fityeg?

-- Köszönöm, jól.

-- Aztán van-e valami nőci a láthatáron?

Idegesen kavargattam a palóclevesem, és megpróbáltam udvariasan kitérni a válasz elől. A fatért nem is érdekelte annyira, mert nemsokára ósdi viccekkel kezdett el bombázni.

-- No, Gyuszikám, ha már ilyen nagy matétazseni vagy, azt mondd meg nekem: mi a gyertya közepének felének négyzete?

Sajnálkozó tekintetet vetettem atyámra.

-- Jó lenne, ha nem vizsgáztatnál engem.

De ő nem zavartatta magát, nagyot húzott a kisfröccsből, és harsogva közölte:

-- Hát 64! A gyertya közepe a kanyóc, fele nyóc, nyócszor nyóc az 64! Hahahaha! -- És öklével nagyot csapott az asztalra, akkorát, hogy véletlenül a földre söpört egy félig lerágott csirkecombot (amit aztán később Bogyó néni magával vitt Tráján nevű ebének).

Meg kell mondjam, Blogolvasók, nagyon idegesített már a fatér ostoba "viccelődése", főleg, hogy fogalma sincs az igazi humorról. Nem mondom, én megpróbáltam régebben jobb irányba terelni az ízlését azzal, hogy fizikaórán esett vicces történeteket meséltem neki, de hiába. Úgy tűnik, teljesen alulfejlett a humorvilága, ez ellen penig nem tehetek semmit.

De már óvodás koromban is ilyen volt. Egy ízben, mikor láthatásra jött, és anya örömmel újságolta neki, hogy az óvónő ódákat zengett matematikai tehetségemről: gondolta, "megviccel".

-- Kisfiam! Aztán tudod-e, mennyi tíz hatod meg tíz hatod?

Természetesen a törtek témaköre még nem tananyag a dedóban, de én már rég tisztában voltam ezekkel a fogalmakkal. Sőt még az a szerencse is megadatott, hogy éles eszemet nemcsak a Tudományban, hanem a gyakorlati életben is kamatoztathatom. Jelen esetben például gyorsan összeadtam a két törtet, ami ugyebár húsz hatod, ami nyelvtani homonima a "húzhatod" ható igeképzős, egyes szám második személyű, határozott ragozású igével. Ez a humor forrása is: a viccmondó ugyanis ezt szándékosan félreértelmezi, és a "poen" kimeneteként jól megráncigálja a delikvens kefefrizuráját. Ehhez nekem semmi kedvem nem volt, ezért kissé megvető pillantással közöltem a fatérral a végeredményt:

-- A pontos eredmény 3,3333.

Jóapám kissé ostoba fejet vágott, én meg otthagytam, és visszamentem kuckómba játszani a periódusos rendszeremmel. Oh, régi szép idők!

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr392442738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Agyfasz 2010.12.04. 01:30:00

Te egy mekkora nárcisztikus, egoista gyökér vagy ( sajnos úgy érzem ezt bóknak fogod venni). Nos örülök, hogy ilyen vagy mellesleg, mert nem cseszted volna fel az agyam, és nem adhattam volna most ki mindezt pár sorban. -igen ennyi elég volt, nem kell se nácizzalak, se különböző kisebbségi formának beállítsalak, esetleg megemlítenem szerencsés szüleid, vagy szexuális preferenciáid...-
UI.: Nem sértésből de úgy fogalmazol mint egy általános iskolás, hidd el, tudom, voltam már általános iskolás :)

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.12.04. 21:36:44

Kedves Kommentelő @Agyfasz: !

Megkérhetlek arra, hogy indokold meg, miért hasonlítod fogalmazási stílusomat egy általános iskoláséhoz? Ha esetleg nem tudnád, elárulom Neked, hogy 2008-ban elnyertem a Modorosblog által hirdetett Arany Farmermellény-díjat, ami a legkiválóbb stilisztáknak jár ki. Úgy gondolom, egy általános iskolás nebuló még nem rendelkezik olyan kiforrott stylussal, hogy elnyerjen egy ilyen kitüntetést, ezért sem értem, miért mondod nekem ezt.

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon

Agyfasz 2010.12.04. 21:59:22

@ifj. Farkas Gyula: Nagyon nem érdekel a díjad. Ha nem tudnád, Henry Kissinger, egy háború kirobbantója és felfegyverzője is kapott Nobel-békedíjat.
Puszi
UI.: ez egy komment, nem teljesen kell igazodni a levelek formalitásához.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.12.04. 22:47:06

Kedves Kommentelő @Agyfasz: !

De még mindig nem válaszoltál a kérdésemre. Miért fogalmazok úgy szerinted, mint egy általános iskolai stúdiumait végző diák?

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

chaseֹr 2010.12.14. 21:36:43

@Agyfasz: Nem veszed észre hogy direkt csinálja? hogy direkt írja így? :D Gyula, azon kívül hogy nem érdekes, még szórakoztató is a blogod, én azt mondom kell egy ilyen ;)
süti beállítások módosítása