Kedves Blogolvasók!

A május hatására virgába borult a természet, és ennek rendesen az a következménye, hogy felszerelkezem Pajtás fényképezőgépemmel, hátamra veszem hátizsákom, lábfejeimre túrabakancsom, és a Magnum c. tévéfilmsorozat kezdődallamait fütyörészve nekivágok az Anyatermészetnek. Ez a májusom azonban másként telt. Hogy miért? A válasz pofonegyszerű! Most ünnepelte ugyanis első évfordulóját kapcsolatom Skolasztikával. A mi szerelmünk nem éppen egyszerű eset: hajdanában-danában már együtt futottunk, de aztán szakítottunk. Hát igen, pár perc boldogságért hónapokat kell szenvedni. Neki új kérője akadt Korponay Tamás személyében, és az én szívem is másé lett, mégpedig Babos Piroskáé, akit ezúton is üdvözlök, remélem, kellemes időket tölt Leningrádban.
 

Éppen egy éve, májusban találtunk ismét egymásra Skolasztikával megannyi csalódás után. Most úgy döntöttem, hogy megerősítem kapcsolatunkat, és megkérem a kezét! Ez ugyebár jelentőségteljes alkalom egy olyan ifjú titán életében, mint amilyen én vagyok, így hát arra az elhatározásra jutottam, hogy egy jambikus trimeterben írt költeménnyel fogom megkérni kedvesem kezét. Az elkészült mű nagyon sok energiámat vette igénybe, de mikor befejeztem, elégedetten konstatáltam, hogy ez bizony még egy hivatásos poétának is díszére vállhatna. A versezetet arany tintával pergamenre írtam, és úgy zarándokoltam el a Ferenczy-rezidenciára. Ferenczy urat sajnos nem találtam otthon, mivel éppen Anconába szólította el a Tudomány, Ferenczyné pedig nem foglalkozott velem, hiszen épp az aznapi részben intézkedett Ellie és Clayton Farlow szegény megboldogult Bobby James Ewing temetéséről. Az a jelenet, amikor kicsordultak Jockey könnyei, állítólag ölyan megható volt, hogy szem nem maradhatott szárazon!

A helyzet azonban úgy hozta, hogy még így sem maradhattam kettesben Skolasztikával, és a lánykérésnek volt egy fültanúja. Azt hiszem, soha ki nem találnátok, ki volt az. Nem más, mint Hintalan Hajnalka! Joggal kérdezhetitek, hogy mit keres itt ez a dundi, örökké nevető lány, mikor tűz és víz a két egykori barátnő? Olyan fejlemények történtek, minek következtében a két lány között már nem olyan erősen volt jelen két világ.

Hajnalka és Zsolt ugyanis szakítottak. Pontosabban Zsolt helyezte lapátra kedvesét, mivel rádöbbent, hogy Pamela nemcsak az ágyban jobb (gondolom, itt a háziasságára gondolt, a beágyazást magam is fontos reggeli teendőmnek tartom), de sokkal több a közös vonásuk, mint azt először gondolták. Hajnalkát teljesen összetörte a szakítás, és ahogy magányában otthon gubbasztott, és közben a Szupernagyi még megmaradt epizódjaival vigasztalta magát; hirtelen rájött, mekkora szemét alak ez a Zsolt, s hogy ezt kebelbarátnője, Skolasztika már hónapokkal korábban megmondta! Így hát fogta a telefónt, interurbán hívást kezdeményezett székesfővárosunkba, s a telefont felvevő Marie-tól Skolasztikát kérte. Eztán fogta a távbeszélő készüléket, és bezárkózott a fürdőszobába (mint a régi szép időkben, mikor órákig folytattak érdekes csevejt női témákról Sulimmal) -- hogy új lakótársa ne legyen fültanúja a beszélgetésnek. Hogy pontosan mi zajlott le, azt nem tudom, csupán a végkifejletet: a két régi barátnő újra egymásra talált. Olyannyira, hogy Hajnalkát is ott találtam, mikor rászántam magam a döntő lépésre.

-- Légy résen! -- köszönt rám Hajnalka Skolasztika kagylófoteléből, és köszöntésre nyújtotta bal kezét, jobbját pedig vállmagasságba emelve tisztelgett. Kissé meglepődtem külsején:  keki színű mellényt viselt ugyanis, amely hat gombbal záródik, lehajtós gallérja alatt nyakkendő, ingén zsebfedéllel záródó, szemberánccal bővített két mellzseb, 5 cm széles, gombbal záródó kézelő. Két vállán keskeny vállapók voltak. A bal vállvarrás alatt patkó alakban barna szalagon 1 cm magas, nyomtatott betűvel valami kiírás, alatta 3 cm átmérőjű barna körlapon hasonló betűvel valamilyen szám volt olvasható. A bal mellzseb fölött barna alapon, ugyanolyan betűkkel penig a teljes neve díszelgett.

-- Én is üdvözöllek, kedves Hajnalka. -- Azzal Skolasztikához fordultam: -- Kis tudósom, valami fontosat szeretnék neked mondani -- kezdtem hozzá némi torokköszörülés után.

-- Hallgatlak.

-- Ööö... bizalmas thémáról van szó.

-- Nekem nincs titkom Hajnalka előtt, ő az én kebelbarátném.

-- Nos, legyen. Úgy gondoltam, kapcsolatunk elég komoly már ahhoz, hogy magasabb szintre helyezzük.

-- Hogy érted ezt, Gyula? -- kotyogott bele a cserfes Hajnalka. -- Ti most eddig lazáztatok?

-- Tessék?

-- Laza párkapcsolat, amely még nem jelent teljes elköteleződést.

Nem teljesen értettem, mire gondol, de nem hagytam magam kizökkenteni.

-- Úgy gondoltam hát, megkérdezlek...

-- Szerintem fel kellene rajzolni az elköteleződési görbét a kapcsolatmélység-eltelt idő függvényében -- folytatta Hajni, és már jött is papirossal, ceruzával. Mialatt felvázolta a függvényt, próbáltam folytatni.

-- Megkérdezlek, hogy... lennél-e...

-- Itt is van -- nyújtotta nekem a papírt Hajni. -- Látod? Itt a görbe, és rajta a J, valamint a H pontok.

-- Csak nem csaptál fel statisztikusnak? -- kérdeztem.

-- Á, hagyd el, pupák -- legyintett Hajnalka, majd röviden beszámolt arról, hogy a Zsolttal való szakítás egészen összetörte, de szerencséjére a keébe akadt Varga Péter egészen kiváló könyve, a Spielhózni, amiben minden le van írva, ami csak a kiváló életvezetéshez szükséges lehet. Hajni a könyv hatására úgy döntött, életét a lapokon leírt elvek mentén szervezi meg. És mivel ez a mű nagy becsben tartotta a házasságot, Hajnalka nagyon örült szándékom hallatán is.

-- Hisz ez csodás! -- tapsikolt, és versem hatására kicsorduló örömkönnyét elmorzsolta tömpe ujjaival. Skolasztika egy percig szóhoz sem jutott, csak mikor barátnője lökött rajta egyet, akkor hebegte:

-- Erre még álmomban sem gondoltam volna... azt hittem, hogy viselkedésemmel végleg veszélybe sodortam kapcsolatunk...

-- Még mindég az gyötör, amiért nem volál itt Arany Farmermellény jelölésemkor? Ugyan, ne edd magad!

-- Jó, jó. De lenne egy kérésem!

-- Mondd!

-- Szeretnék valamiféle ünnepséget rendezni, egy kis estélyt. Megismételnéd majd ott a kérést? Mivel ez életem egyik legfontosabb napja, így akkor szeretnék választ adni a kérésre. Remélem, addigra a briliánst is beszerzed!

Így hát ebben maradtunk. A Dallas éppen akkor ért véget -- Ferenczyné egyre csak azt hajtogatta, hogy a Dallas Bobby nélkül olyan, mint a kávé Completta nélkül --, így búcsút tudtam venni a ház asszonyától is.

Hazaérve egy csomag fogadott: Galois gyermekeit küldte el nekem Gunda. Ahogy megláttam a keze vonását a postai küldeményen, egy pillanatra ború futott át a homlokomon. Ha arra kell gondolnom, hogy kis híján dugába dőlt a kapcsolatom emiatt a lány miatt... de most már minden a legnagyobb rendben. Sőt, Poszátám még azt is felvetette, hogy nászajándékként akár a Csapody-albumot is kérhetném a rivális csapattól, egy ilyen ajánlatot bárdolatlanság volna visszautasítani. A dolgok tehát medrükbe kerültek, minden a legtökéletesebb úton halad.

Ti is így látjátok, kedves olvasók?

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr761149374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PR32 (törölt) 2009.05.28. 21:43:50

Na, én vagyok Zsolt. Hajnalka Drágám mindig ezt csinálta. Jött a ceruzával, meg a görbékkel, pedig az én ceruzám optimális esetben egyenest állít fel. Ezen - mivel fizikus a drágám - soha nem tudott tovább lépni. Most már legalább tudod, miért szakítottunk. Azt sajnálom, hogy a te leánykérésedben ő ilyen jelentős akadály, cserében örömöd lelheted abban, hogy azóta is boldogan élek Tudatlan Timikével, akinek mindene a szex meg a szipu.

PR32 (törölt) 2009.05.28. 21:53:52

ja, meg első címlapod, Gyulám? Há' csak me' akkor gratula, vagy mi a tosz.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.05.28. 22:50:09

Kedves Gyulánk!

Soxeretettel granulálunk, hogy kiléphettél az Index nyilvánossága elé!

Sok-sok kacagtató anekdotát kívánva:
Tibi

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.05.28. 22:59:21

könyörgöm, leplezzük le!

nem lehet igazi! :P

ahabkapitany 2009.05.29. 00:19:51

Kedves Gyula!

Már az előző bejegyzésnél akartam írni, és azt hiszem, nem csak a saját nevemben beszélek: ha nem tartod túlságosan tolakodónak, kíváncsiak vagyunk a versre!

üdvözlettel
ahabkapitany

Gulrich Dezső p. kf. (törölt) 2009.05.29. 00:31:42


...aztán jött Spíró és megmagyarázta (több helyen is): Imitáció. Mint műfaj. (Komolyan!) Ő is szokik ilyet ti. rendszeresen. A semmihez nem értő, a semmiről sem érvényeset mondani nem tudó, semmilyen ember trendi öntetszelgése.

Fingás per os.

Irodalmi irodalom az irodalomért. Közlésimitáció a la Eszterházy. Egyszerűbben: süket, hülye duma... Haba-haba-zutty-zutty... Meg effélék.

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.05.29. 00:46:19

a Skolasztika önmagában egy rém vicces name... :)

terran 2009.05.29. 01:17:06

csak a spílhóznit ne

KenSentMe 2009.05.29. 01:44:09

Furcsának tartom, hogy még senki se gratulált..

szóval erőt, egészséget Gyula a holtomiglan-holtodiglan rabság elviseléséhez, azért meg külön grat., hogy megdugtad Piroskát.

Az élet szép (is tud lenni).

scv 2009.05.29. 06:50:46

Csak a brilliáns kell neki nem te. :P

I-brahi 2009.05.29. 07:29:54

OFF:

Az MTV meg akarja szüntetni a a Tűzvonalban című sorozatot. Ne hagyjuk. Írd alá az alábbi petíciót!

www.petitionspot.com/petitions/tuzvonalban

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.05.29. 08:40:30

@I-brahi: hűha, ez tényleg közérdekű! Remélem, Gyula rajongói is mind aláírják.

altero 2009.05.29. 09:09:17

Éljen Gyula! Nála csak a Spielhózni viccesebb, egyszer a kezembe került és nem tudtam letenni. Valami borzalmas :D
süti beállítások módosítása