Kedves Blogolvasó Publikum!

Nem saját történet, de remélem, hogy nem vonom fejemre annak haragját, akitől idézek. Van nekem ugyanis egy fórumom egy igen populáris közösségépítő portálon, ahol viccesebbnél viccesebb történetek érkeztek. Ez az egyik gyöngyszem véleményem szerint..

"Képzeljétek el Kedves Fórumolók, hogy vasárnap reggel Öveges professzor bácsi műsorát néztem a Filmmúzeumon. És ez a profbá egy olyan kísérletet végzett, hogyha egy rakétába üzemanyagot töltünk, és azonos súlyú az üres rakétatest, és az üzemanyag, akkor a rakéta ugyanolyan sebességű, mint a kiáramló üzemanyag. Ezt egy fa ruhaszárítócsipesszel és egy vasgolyóval végezte el. A csipeszbe befogta a golyót, majd ráütött, és a golyót kilőtte a csipesz, a csipesz is elrepült, és mindkettő azonos távolságra repült.
Nos ez az Öveges profbá nagy kópé, mert azt mondta, nézzük meg, mi történik ha a csipesz könnyebb, mint a golyó. Előbb lemérte a súlyukat, halljatok csodát: egy mérleggel! És kijelentette, hogy a csipesz súlya 7 gramm, a golyóé pedig 14 gramm. És mondta tovább: »Tehát miután lemértük a tömegüket, most végezzük el a kísérletet!
« Majd később levonta a konzekvenciát: »Tehát ha az egyik súlya 7 gramm, a másiké pedig 14 gramm...« stb, stb.

Én meg csak ültem elhűlve, még a hasamat is alig mertem fogni a kacagástól, mivel nem is kacagtam. Talán régen ez a kettő ugyanaz volt? Mármint a súly és a tömeg? Mert a fickó rendesen keverte.


Erről eszembe jutott mégegy fizikai baklövés: történetesen az áram iránya az áramkörben. Régen azt hitték, h. a pozitív töltéshordozó mozog, ezért az áram iránya is abba az irányba mutat. Aztán rá kellett döbbenniük, hogy nem a pozitív, hanem a negatív töltéshordozó, azaz az elektron mozog, és éppen ellenkező irányba. Mindig röhögnöm kell, ha eszembe jut, vagy tanítom.

Elnézést a hosszú hsz-ért.

Üdv.

L. J."

Remélem, L. J. barátunkat nem hozom kellemetlen szituációba, már csak azért sem, mert nem írtam ki teljes nevét.

Remélem, jót mulattatok a történeten! Én még mindig a hasamat fogom nevettemben.

Üdvözlettel:

ifj. Farkas Gyula

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr95892827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marci · http://lcoq.hu 2007.05.28. 04:26:41

édesapám fizikus, és ezek a suly/tömeg dolgok nekemis feltüntek. rá is kérdeztem és amérleg sülyt mér, de tömeget mutat, mert ugye mikor ráállsz egy mérlegre akkor nem vagy sulytalan. tehát nem értem. de valószínüleg egy nagyhirü prof nem téveszti el:)
süti beállítások módosítása