ifj. Farkas Gyula 2009.08.31. 08:33

Tragoedia

Kedves Blogolvasó Publikum!

A kudarc keserű malasztját ismét ízlelnem kellett, kedves olvasóim. Hogy miért? Elmondom hát nektek töviről hegyire. Különösen fáj, hogy már közel volt a siker, és az utolsó pillanatban mégis elröppent előlem Fortuna, a földiekkel játszó égi tünemény.

Tegnap nagy napra virradt. Reggel még fütyörészve öblögettem a szájvízzel, és csokornyakkendőt kötöttem a jeles alkalomra. Dudorászva érkeztem a helyszínre, abba a galériába, amit most nem kívánok pontosan megnevezni, mert ez nem a reklám helye. Az ellencsapat már javában ott várakozott. Zsuzsa kezében ott pihent az áhított album!!! A kölcsönös üdvözlések után pár kínosan udvarias szót váltottunk, aztán mély csend burkolózott a társaságra.

-- Csak nem nászajándékul veszi meg neked az albumot a menyasszonyod? -- érdeklődött Zsuzsa. Én csak sokatmondóan somolyogtam. Tudnivaló ugyanis, hogy a rivális csapatot nem avattam be terveim részleteibe úgy, mint a kedves olvasókat.

Az idő telt-múlt, az órák mint megannyi homokszem peregtek. A galéria kirakatablakán besütött a nyárutói napfény, a nyár utolsó leheletét csókolva kissé izzadt homlokunkra. Skolasztika azonban csak nem jött.

-- Úgy tűnik, menyasszonyod meggondolta magát. Lehet, hogy mégis inkább egy herendi porcelánkészlettel kedveskedik majd? -- csipkelődött Zsuzsánna.

-- Úgy hallottam, hogy kosborcsapatotoknak anyagi nehézségei vannak -- próbáltam menteni a helyzetet.

-- Hát i-i-igen... -- kezdte Karesz, de a galád B. Miklós leintette.

-- Ez a csapat belügye.

-- Jól jönne néhány bankó! Ha Skola nem jött el, majd megveszem én az albumot! -- tettem meg ajánlatom.

-- Nem! Nem! Soha!!! -- idézte az ismert rigmust Laca.

-- Ha kedvesed erről megfeledkezett, akkor nagyon valószínű, hogy beszámíthatatlan -- jegyezte meg Zsuzsa. -- Így az adás-vétel nem is lenne lehetséges.

-- Minő ökörségeket beszélsz! Szerencséd, hogy Éva leánya vagy, így nem hívlak ki párbajra. Mégpedig tudáspárbajra! Ha megbocsátotok, ránézek Skolasztikám körmére. Addig üljetek be egy kávézóba, és rendeljetek a kontómra!

Így hát a kompánia elkotródott. Én pedig nyakamba vettem lábam, és meg sem álltam a Ferenczy-rezidenciáig. A villa előtt egy rácsos autó várakozott, rajta egy felirat: "Bedlam Tébolyda".

-- Nem túl szoros a kényszerzubbony, drágám? -- aggodalmaskodott Ferenczyné, és átnyújtott a rácsokon egy mosolygós, piros almát. -- Ez jót tesz a fogaknak! Naponta egy alma / az orvost távol tartja!

Átfurakodtam a villa előtt ácsorgó bámész tömegen.

-- Engedjenek! Én ifj. Farkas Gyula, a BME mérnök-fizikus szakának V. éves hallgatója vagyok kondenzált anyagok fizikája szakirányon! -- A tömeg erre megnyílt.

-- Mi folyik itt? -- kérdeztem leendő anyósomat.

-- Hát ez nem járja! -- bosszankodott csípőre tett kézzel Ferenczyné. -- Leányom hetek óta mást sem csinál, mint tör-zúz és üvöltözik. Az hagyján, hogy miatta nem hallottam rendesen Pamela Bobbynak írt búcsúlevelét... ezt még igazán lenyeltem volna, végül is a lányomról van szó. De az, hogy az apja már hetek óta egy sort se tud leírni a bizonyításában, hát az már igazán tűrhetetlen! Kihívtam a dokit.

-- Alig hiszek a fülemnek! Múltkor, amikor láttam, majd kicsattant az egészségtől! Még a vicceimen is nevetett!

-- Pedig súlyos beteg. Az orvos szerint skizofrén, prímszámfóbiája van, és ráadásul az elmúlt hónapokban disszociatív elkóborlása volt!

-- Akkor hát mégis igazat mondott B. István? Nem kevert semmiféle ekit a málnába, és Skolasztika Paminaként valóban dolgozott Esztergomban?

Ekkor felberregett az autó, és lassan eldöcögött a kacskaringós budai utakon. Vele együtt távolodott reménységem a Csapody-album megszerzésére... A macska rúgja meg! Hát ezt elpuskáztam! A jogi út összeomlásával a Csapody-album megszerzésére irányuló valamennyi reménységem végleg kihunyt...

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr421344218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása