Mélyen tisztelt Blogolvasóim!

 

Szántódi üdülésünk ötödik napján történt, hogy egyedül mentem le a partra délelőtt, mivel Piroskám még az igazak álmát aludta: előző este ugyanis igencsak sokáig szórakázott egynéhány fiatalemberrel. Valószínűsíthető, hogy együttlétük ideje alatt elhangzott egy-két fizikaórán történt vicces eset is, mivel Piroska csengő kacagása még az én szobámba is áthallatszott.

 

A parton letelepedvén egyszercsak kedves ismerősre lettem figyelmes. Na, nem éppen Borsodira gondolok, kedves Blogolvasók, ő ugyanis a kabinos nyanyával flirtelt (nemcsak Rózsadombjait dicsérte, de említést tett bikavadító mankóiról is). Mivel valószínűsíthetőleg nem fogjátok kitalálni, ki lehet az illető ismerős, bátorkodom elárulni: Mancika, a recepciós kisasszony volt az!

 

Éppen szabadnapos volt, és kolegicája, bizonyos Németh Tímea helyettesítette (a képen őt láthatjátok „szolgálat” közben). Bátorkodtam megszólítani régi ismeretségünkre való tekintettel:

 

-- Kisztihand, kisasszony! Hogy s mind szolgál kegyed egészsége?

 

-- Á, Farkas kartárs! –- mondta, és összecsukta a kezében tartott Nők Lapját, az MNDSZ képes hetilapját, melynek címlapjáról a magyar Rita Pavone mosolygott az olvasókra.

 

-- Elnézést –- szakítottam gyorsan félbe a félreértéseket elkerülendő. –- A pontos megszólítás: ifj. Farkas!

 

-- Meg van elégedve a szobájával, ifj. Farkas kartárs? –- kérdezte Mancika, és félrefésülte a szemébe omló tincset.

 

-- Mi az hogy! Így Piroskám nem kompromittálta magát: erénye megmenekült.

 

Ebben a pillanatban egy teltkarcsú NDK-s hölgy jelent meg a parton. Dereka köré csavart törölközőjét a földre ejtette, és fürdőkosztümben nekivágott a stégnek. Nemsokára már a magyar tenger hűs habjai paskolták hurkáit.

 

-- Csodálom, hogy nem szorította ki a Balaton összes vizét! –- nevettem Arkhimédész törvényére hivatkozván. Szellemességem hallván Mancika gyöngyöző kacajban tört ki.

 

-- Hohó! Kegyedet érdekli a fizika? –- lepődtem meg, főleg hogy a hölgyemény őzikeszemeiből igent olvastam ki. Így hát nem mulasztottam el megosztani vele néhány fizikaórán történt vicces esetet a hangulatot fokozandó. De –- hogy lássa, komoly témákról is el lehet velem beszélgetni, nem lévén buffo -– kellemes csevejbe kezdtünk nemsokára a kvarkokról és a metagalaktikáról. A galaktika szót hallván Mancika az űrkutatásra terelte a témát, és megjegyezte, hogy Jurij Gagarin elvtárs igen jóképű fazon.

 

Amikor déli 12-t ütött az óra, Mancika érzékeny búcsút vett tőlem, hogy a kantinban némi élelmet vegyen magához.

 

-- Óvakodjék a francia salátától! –- figyelmeztettem a kedves hölgyet, nehogy úgy járjon, mint Piroska.

 

-- Tudom én: ezektől a nyugati kapitalistáktól minden kitelik! –- csicseregte Mancika, és huncutul kacsintott.

 

Nemsokára ellibegett, én pedig tovább olvastam Szijjártó úr becses művét (már csak 24 oldal van hátra).

 

Üdvözlettel:

ifj. Farkas Gyula

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr25892891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztikk 2007.08.17. 01:55:53

Ide is beírom: "Amúgy tiszta olyan, mintha ez egy hagyományos napló lett volna még 20-30 éve, és most valaki bedigitalizálta, hogy mi jókat röhögjünk. :D" És mostmár eléggé biztosnak tűnik.

Mikikee · http://mikikee.extra.hu 2007.08.17. 13:59:31

Vagy Gyula feltalálta az időgépet :D

alien 2007.08.18. 08:31:58

sztikk: a fermat-sejtesrol szolo konyvet 2006ban adta ki szijjarto de elsore jo otletnek tunt a regi napolos tipp :)

sztikk 2007.08.28. 11:09:58

Alien: Ja bocs, azt nem tudtam, de manapság már senki nem kartárs-azik, meg ilyesmik. :P

illu 2007.08.28. 19:46:04

Ja, tökjól keveri a múltat a mával, mi? tehát valszeg télleg feltalálta az időgépet:))

sztikk 2007.08.30. 04:00:56

Igen, ez az egyetlen lehetséges megoldás. :D
süti beállítások módosítása