Kedves Blogolvasók!

A sok megpróbáltatás után végre valamit pozitívval (+) is szolgálhatok. A minap ellátogattam a Ferenczy-rezidenciára kedvesemet meglátogatandó. Csöngetésemre Ferenczyné Tóth Malvin asszonyság nyitott ajtót, akiről tudni kell, hogy a ljubljanai egyetem (Univerza v Ljubljani) díszdoktora.

-- De jó, hogy ismét láthatlak, Gyuszikám! -- üdvözölt. -- Épp a pedikűröst várom, szóval most nem tereferélhetek (bár megkínálni azért megkínálhatlak vele). Skola bent tartózkodik a szobájában, vendége van -- mondta sokat sejtetően F.-né.

Kedves Olvasók, be kell vallanom, szörnyű gyanú suhant át az agyamon: talán a tehetségtelen Korponay tért volna vissza?! Jobbnak láttam rákérdezni:

-- Szabad tudnom a látogató kromoszómaszámát?

-- Mint a totóban: XX! -- kedélyeskedett a néni.

Nagy kő esett le a cordisomról. Benyitottam hát tubicámhoz. Skolasztikám az a mindig jókedvű Hajnalasztalnál ült, előtte petit-fours, szemben vele egy ismeretlen hölgyemény, mint utóbb megtudtam, Hintalan Hajnal névre hallgat, és Suli gimnáziumi matektanárának a középső lánya. Mint később megtudtam, fél évig járt azzal a bizonyos Kristóffal, aki a kollégium szomszéd szobájában lakik, és tudni kell róla, él-hal a My Chemical Romance nevű formációjért, noha nem is vegyész, hanem ipari formatervező. Exe, Hajnal azonban nem BME-s, Miskolcon tanul, hogy anyag- és kohómérnök legyen. Szép szakma, és Hajnal képes is lesz megcsinálni: mentális képességei megvannak hozzá, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy szellemes matematikai vicceket meséltek egymásnak. Suli pl. ezt:

-- Mi az, amikor a csak eggyel és önmagával osztható szám mezőgazdasági munkát végez?

A feszült csendet csak Skolasztika csilingelő hangja törte meg:

-- Prímás!

Kristóf, Hajnalka.exeEzt hallván hétrét (ami mellesleg illett is a tréfához, lévén a hét is prímszám) görnyedtem a kacajtól. Hajnalka úgy nevetett, hogy gurulászott a padlószőnyegen, miközben gurgulázott. Félő volt vöröslő fejét látván, hogy megfullad, így erősen fontolóra vettem, hogy kockáztassam-e Hajni egészségi állapotát egy újabb PRÍMa történet elmesélésével. Mégis a közlés mellett döntöttem, nem akarván megfosztani Skolasztikámat ettől az örömtől.

-- Történt egyszer -- de ez még 9.-ben volt --, hgoy felelt a Hernyó (nem ám ez az igazi neve!). Elég gyatra feleletet produkált, szó ami szó, én a tanárnő helyében kapásból bedaciztattam volna. De a tanerő úgy döntött, egy mentő kérdéssel segít a bajbajutotton.

"Na, Bauer, definiálja, mi az a prím!"

Misi homloka verejtékezni kezdett. Zavarában kockás ingét gyűrögette, dögcéduláját birizgálta, tétován nézegette a sarokban tevékenykedő pókot reménykedvén, ha más nem, az segít: az osztály ugyanis nem néma volt, hiszen nem érdemel segítséget az, aki ennyire nem konyít a matematikához.

"Na, mi lesz?" -- sürgette a tananyagmozgató.

Ekkor Bauer hangos "Inveni!" felkiáltással elhadarta Buck prímelméletét. A tanárnő elkerekedett szemekkel bámult, majd fejét csóválva kalamárisát téntába mártotta, és sercegve véste be a karót, de akkorát, hogy még Bánfalvihoz is átlógott, pedig annak semmi szüksége nem volt rá. Láttam én a tanárnőn, hogy küszködik a kacajjal, hiszen melle megemelkedett, arca kipirult, és zsebkendőjével is sokat matatott szája körül. Bauer tragédiáját nem akarta kacajjal növelni. Mi annál többet zrikáltuk műveltetlensége okán.

Skolasztika jót nevetett, Hajnalka pedig hátravetett fejjel hahotázott, minek következtében felborult a forgószék, Hajni pedig hátraesett, és felrúgta Suli íróasztalát. Csak úgy repült szerteszéjjel a sok kitüntetés!

Vicces, nem?

Üdvözlettel:

ifj. Farkas Gyula

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr94892969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szten 2008.06.11. 01:51:25

A generikus nevek sorozatos kisbetűvel való írása után talán nem kéne meglepődnöm, de azért mégis megdöbbentett az a biológiai, ömm... szamárság, amit sikerült leírnod: "-- Szabad tudnom a látogató kromoszómaszámát? -- Mint a totóban: XX" Hát elég érdekes látogatója lehetett 20 kromoszómával, mondjuk például egy turnip. Bár az utána írtak meg arra utalnak, hogy egy ember társaságában volt, akkor pedig akárhogy is számolom 46 kromoszómája kellett volna, hogy legyen, jobb esetben legalábbis. De sebaj, ez üti az összes tanórán történt mókás esetet, úgyhogy a szórakoztatás céljának megfelel, csakhát a te biológiában való jártasságodba vetett hitet "némileg" megrengeti...

Ismeretlen_66927 2008.06.11. 08:38:28

Kedves Fórumoló Szten! Természetesen nem a kromoszómaszámra kérdeztem rá az eredetei szituációban, hiszen ha ezt tettem volna, és F.-né ilyen választ adott volna, akkor ljubljanai egyetem ide, ljubljanai egyetem oda, a falat csapkodtam volna nevettemben. Mi sem egyértelműbb annál, hogy én a kromszómatípusra kérdeztem rá. Hogy miért írtam itt mégis rosszul? A válasz pofonegyszerű: a kollégiumból írtam, ahol Peti, ahelyett, hogy analízist tanulna (ráférne), bömbölteti a Six Feet Undert. Ebben a zajban lehetetlenség koncentrálni. Ez nem ment fel teljes mértékben, de tévedésem nem tudatlanságból fakad. (Aki ezt állítja, azt szívesen kihívom egy tudáspárbajra!) Mit javasoltok? Hagyjam benn, hadd nevessenek a figyelmetlenségből adódó félreértésen? Vagy javítsak? Üdv: Ifj. Farkas Gyula

Szten 2008.06.11. 13:54:20

Szerintem hagyd bennt, elvégre a szórakoztatás a célja a blognak.

euclio 2008.06.11. 21:33:48

Kedves Gyula, kedves szten! Jó ötlet lenne szórakoztatási céllal benthagyni az összes csacsiságot, de gondoljatok azokra is, akik nem veszik, műveletlenségük okán nem vehetik észre a hibákat, és így, hibásan ragad rájuk valami! Ha bentmaradnak az ehhez hasonló kacagtató tévedések, akkor javaslom, Gyula, hogy jelöld meg őket pl. piros színnel vagy hullámos aláhúzással.

Ismeretlen_66927 2008.06.11. 22:29:28

Kedves euclio! Nem mondom, gondolkodóba ejtett a dolog. A kérdés, hogy a nagy ritkán előforduló saját tévedéseket jelöljem-e csak meg, vagy pedig a blogom gerincét képező fizikaórán esett vicces történetek csattanóját is lőjem le a piros színnel/aláhúzással? Tévedést terjeszteni megbocsáthatatlan dolog lenne. Üdvözlettel: ifj. Farkas Gyula

euclio 2008.06.18. 22:29:56

Kedves Gyula! Azt hiszem, blogod olvasói mind tudják, hogy a vicces történetek csattanója általában az ilyesféle tévedésekből adódik, úgyhogy nem fogják igaznak gondolni ezeket a baklövéseket. Téged azonban úgy ismernek, mint aki meglehetősen jártas a felmerülő témákban, így aztán a te esetleges mellétrafálásaid valóban félrevezethetik a tájékozatlanabbakat.

Tyutymorgi 2008.06.19. 23:19:06

Na, hát ez a Bauer tényleg nagy paraszt, nem csak a neve miatt. Ha már előhozta Buck prímelméletét, megérdemelte volna, hogy megBUCKtassák matekból!!! :-)
süti beállítások módosítása