Kedves Blogolvasók!

Mély megrendülésemnek kell hangot adnom. Olyan érzésem támadt, hogy az egész világ összedőlt, hogy innentől minden reményem szertefoszlott. Hogy miből táplálkoznak eme negatív (-) gondolatok? Talán kitaláljátok: a Csapody-album megszerzésére tett kísérletem csúfos kudarcot vallott! Ezúttal viszont nem kenhetem a felelősséget Poszátára, mert egyedül én, csak én vagyok a hibás. Bizony, kedves olvasók, azt hiszem, túlzásokba estem. Halljátok hát a fantasztikus terv csúfos kudarcát!

Mint már említettem, Miklós öt nap ultimátumot kapott tőlem. Annak lejártával, a megbeszéltek szerint találkoztunk is a Delinke kollégiumának ebédlőjében, ahová Miklós leverten, lógó orral érkezett, én pedig egy nagy dossziéval a kezemben, benne a terhelő bizonyítékról készített fénymásolatokkal. Miklós kezében egy Julius Meinl-es szatyorban ott volt a hőn áhított album. Küszködnöm kellett örömkönnyeimmel, de persze nem hagyhattam ki az alkalmat, hogy egy jól sikerült fricskával ne hergeljem tovább az áruló Miklóst:

-- Veszíteni tudni kell, pupák!

Elérkezett a nagy pillanat. Miklós beledugta a kezét a szatyorba és kiemelte az albumot. Láttam rajta, hogy mennyire nehezére esik megválni a szeretett albumtól, de láthatta a hátizsákomat, amit kidurranásig telenyomkodtunk kompromittáló plakátokkal. Sajnos senki más nem ért rá a csapatból, így a kiplakátolás munkája rám maradt, de mi tagadás, örömmel elvégeztem volna a feladatot.

-- Haladjunk, komám, haladjunk, különben nekiállok plakátolni -- sürgettem a sötét lelkű gazembert.

Miklós még egyszer végiglapozta a becses művet, még egyszer utoljára legeltette szemét a felbecsülhetetlen értékű dedikáláson, és már nyújtotta is, hogy átvegyem. Mohón kaptam utána, de még mielőtt kezeim közé került volna, felharsant az iskolarádió.

-- Figyelem-figyelem! Közérdekű közlemény! -- mondta egy erőteljes hang. -- Itt a sulirádió, és a mikrofonnál Bóta Delinke!

-- Helótok, srácok! -- köszönt Delinke.

Éppen akkor csöngettek ki nagyszünetre, és már tódultak ki az emberek, így jobbnak láttam siettetni Miklóst:

-- Ugye nem várjuk meg? Add már ide azt a fránya albumot!

-- Először hallgassuk végig a húgomat -- mondta, és én balga ekkor még azt hittem, hogy puszta időnyerésről volt szó.

Delinke folytatta:

-- Azért szólok most hozzátok, hogy győzelmet szerezzünk az igazságnak! Ne hagyjuk, hogy az aljas zsarolók érvényesüljenek! Halljátok hát az igazságot: én valójában nem vagyok metállédi! Sőt semmilyen rokker! Én csak azért hallgattam Mézga Zolit, mert azt hittem, a menő rocker lányok nem állnának egyébként szóba velem. Egyszer meg is esett, hogy felvetettem, hogy Nagy Ludmilla meg Bogdányi Nelli számai se olyan rosszak, mire a fő rocker nagyfőnök azt mondta: 'szólt valaki? vagy csak a szél fütyült?' De én már ekkor éreztem, hogy nagy ellentmondás feszül bennem, és hogy a rock csak álca. Azelőtt életem volt a pogó, mikor úgy lökdöstük egymást, mint a bilárdgolyó, de Justin Timberlake pajkos mosolya és gyönyörű szemei rádöbbentettek, hogy az én utam a pop! Tudom, ezután rocker barátaim elfordulnak tőlem és ha meglátnak, káromkodnak bőszen, de nem hagyhatom, hogy kettős életem zsarolási alap legyen mások számára. Meg hát én sem bírom már ezt a kettősséget! Úgyhogy bejelentem, hallja meg a világ: szeretem Justint és omnia vincit amor! Hiszek az Igazságban és a demokrácia győzelmében! Huj, huj, hajrá!

A szónoklatot hallván Miklós arcán észrevehető változás ment végbe. Iszonyodva néztem, hogy derül fel majdhogynem sírásra görbülő szája, hogy tér vissza tompa fényű szemébe az egészséges csillogás, s hogy tör ki egyszerre örömtáncban.

-- Köszönöm, hugi! Köszönöm!

-- Hékás! Ide az albummal! -- rivalltam rá, hiszen ekkor még nem is realizáltam Delinke lánglelkű szavalatának értelmét.

-- Majd ha augusztusban piros hó esik! -- replikázott meterológiai unikummal Miklós. Azzal sarkon fordult, és ugrándozva eltűnt. Dermedten bámultam utána.

Lassanként minden megvilágosodott. Az albumnak búcsút mondhatok de ami talán még ennél is rosszabb: hiába fordultam becstelen eszközökhöz, nem értem velük célt. Semmi eredmény s ráadásul oda a becsületem! (Na és persze elment egy csomó pénz a plakátok fénymásolására.) Azt hiszem, át kell gondolni az eddigi taktikát, és radikális kúrát tenni mindenütt. A Csapody-album megszerezését egy időre elnapolom.

Szomorú, nem?

ifj. Farkas Gyula

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr24893026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Charmo El · sokallok.blog.hu 2008.11.25. 13:44:34

Kedves digitális diáriumát vezetô ifj. Farkas Gyula! "Na és persze elment egy csomó pénz a plakátok fénymásolására." Ôszinte szívembôl remélem, hogy ez az utóbb fölöslegesnek bizonyuló kiadás azért nem sodorja majd veszélybe a költséges ausztrál botanikai szaklapok járatását. Legalább azt a fránya Csapody-albumot sikerült vón megkaparintani!

Gem Géza 2008.11.26. 10:09:45

Tejóisten! Te öregem betegebb vagy, mint a Markó. Ez a Csapody-album az orchideákról szóló 3800 Ft-os könyv? Megvegyem neked? A fénymásolás nem került többe mint a könyv? Gratulálok! Ahogy Bud Spencer mondaná - nagy koponya vagy öregem!

Ismeretlen_66927 2008.11.26. 13:52:19

Kedves Kommentelő Gem Géza! Úgy tűnik, nem érted a lényeget. A hangsúly itt az eszmei értéken van: a könyv ugyanis nem mai darab, még a 80-as években adták ki. Mi több: maga Csapody Vera dedikálta! Na, vajon még mindig úgy gondolod, hogy többe került a fénymásolás, mint a könyv? De inkább ne is firtassuk most ezt a témát, mert elég fájó pont ez nekem. Üdvözlettel: ifj. Farkas Gyula

Tiba 2008.11.27. 21:55:11

Ugye-ugye! Aki becstelen eszközökhöz folyamodik... Én előre szóltam (lásd a nov. 17-i bejegyzéshez fűzött kommentemet) Ne csüggedj. Bár a Csapody-féle albumot nem sikerült megszerezned, azért remélem nem volt haszontalan számodra ez a lecke, és jellemed fejlődését szolgálja. Harcolni is csak becsületesen lehet. Azért szorítok, hogy az album a tiéd legyen. Más. Mi van már Skoláddal??
süti beállítások módosítása