Kedves Olvasóim!

Képzeljétek, Poszáta jelentése megerősítette Kommentelő Tiba feltevését, miszerint Skolasztikám Esztergomban leledzik. Így hát fel is kerekedetem, (O) és meg sem álltam székesfővárosunk Nyugati pályudvaráig, aholis megcsodáltam a piros Desirót, amely majd elrepít az érseki székhelyre. A pályudvaron még gyorsan kerestem egy kártyás telefont, és feltelefonáltam Kunigunda nevű ismerősnőmet, akinél -- ha még emlékeztek -- Galois hörcsögöm lakozik néhány napja mézesheteit eltöltendő. Gunda közölte, hogy Galois jól van, habár hangján némi idegesség érződött.

-- Netán van valami gond? -- aggodalmaskodtam.

-- Oh, nem, nem -- szabadkozott Gunda --, de most le kell tennem, mert lefőtt a virsli! -- Kattanás hallatszott, majd búgni kezdett a vonal.

Amúgy kellemesen telt a vonatút, amely során elfogyasztottam két sonkás zsömlét, a desszertül szolgáló Vadász szeletemet azonban utastársamnak, Szabó Pisti elemista tanulónak adtam, aki nemcsak matekötösével dicsekedett el, de megosztott velem egy mértanórán történt vicces esetet is. Történt ugyanis, hogy egyik osztálytársa, bizonyos Benő, azt hitte, hogy az átmérő (d) az 'Á' hang mérésére szolgáló eszköz. Lett is bruhaha a kupéban, mikor ezt a kis klapec előadta nekünk. Épp ekkor nyitott be a kalauz úr (akiről tudni kell, hogy él-hal Stallone filmjeiért), megkérte a kisfiút, mondja el neki is az adomát. Talán kitaláltátok, nála is hat(6)almas sikert aratott, és hírlik, hogy továbbadta a női szakaszban is.
Miután megérkeztem, útbaigazítást kértem a gyáripari egységet fellelendő. Nemsokára meg is találtam a kérdéses helyet.

-- Az üzemvezető urat keresem -- közöltem a portással, bizonyos Tóth Szalvátorral, aki egyébként tavaly vált el a feleségétől, a hisztérikus Malvintól. Alig telt el pár minutum, nemsokára meg is jelent az uraság. Érdeklődésemre közölte, hogy valóban dolgozott náluk egy Ferenczy Skolasztika, de sajnos két nappal ezelőtt kilépett.

-- Itthagyott csapot-papot -- folytatta tovább az úr --, de mindenekelőtt a munkakönyvét.

-- Adja csak ide! -- kaptam utána, és végre bizonyosságot nyertem: ezúttal tényleg az én Ferenczy Skolasztikámról van szó! Sajnos az üzemvezető úr nem tudott további felvilágosításokkal szolgálni kedvesem jelenlegi tartózkodási helyéről, de már az nagy eredmény volt, hogy legalább ennyit megtudtam. Így hát dolgom végezetével felpattantam a Desiróra, ami nemsokára visszaröpített székesfővárosunkba, és közöltem Poszátával, hogy folytassa a nyomozást.

Jó szelet!
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának IV. éves hallgatója kredites képzésben (osztatlan képzés)

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr70931504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jaguar 2009.02.09. 23:21:25

Az "átmérő (d) az 'Á' hang mérésére szolgáló eszköz", sziporkáid összességét tekintve, minden eddigi közül a legjobb. Oly mértékben megnevetetett, hogy most aztán izgulhatok vajh holnap is piros lesz e még szemem a könnyektől.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.02.10. 22:52:25

Kedves Kommentelő Jaguar!

Köszönöm a dicséretet, igyekszem megszolgálni. Remélem, sikerült valamiféle napszemüveget beszerezni szemed pirosságát eltakarandó.
Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
süti beállítások módosítása