Kedves Blogolvasók!

Igen mulatságos esetet kell most megosztanom Veletek. Sűrű elfoglaltságaimnak miatta most csak röviden számolok be arról az esetről, mikor megláttogattam Gittiéket. Mint jó vendég természetesen ajándékot is vittem, Edének a Tehetséggondozás matematikából című művet, mely a Thot Kiadónál jelent meg. Szerzői: Orosz Gyula és Major Mária. Beismerem, nem egy komoly szakmunka, de úgy éreztem, ez majd felkelti unokaöcsém érdeklődését a matematika iránt.  Akkor még nem gondoltam, milyen vicces eset bontakozik ki ebből!

Gitti elment tévézni, én pedig a bölcső mellett elkezdtem felolvasni Edének ezt a "művet". Olvasom - olvasom, igen ám, de akkor eljutottam az 50. oldalra, ahol a paralelogramma terület számításáról volt szó. A szerzők minden bizonnyal komoly megdöbbenést akartak okozni azzal, hogy a klasszikus feldarabolós technikát a rossz válaszok közé sorolták. Igazságuk alátámasztására egy ábrát is hoztak, melyen nem a hagyományos elhelyezkedéssel mutatta az ismert síkidomot. Na igen, de ha elforgatjuk, attól még ugyanaz a paralelogramma marad!!! Tehát a klasszikus megoldás minden gond nélkül alkalmazható lett vón.

 Hogy erre a szerzők (Orosz--Majoros) nem gondoltak! Akkorát kacagtam, hogy a bölcső fölé akasztott madárkák körözni kezdtek! Gitti is átjött a nagy hangra, és mikor megmutattam neki a "megoldást", ő is jobbra-balra dőlt a nevetéstől. Ede is gőgicsélni kezdett kifejezendő, hogy ő sem érti, hogyan lehet ekkora botorságot kiadni ma Magyarországon.

Mulatságos, nem?

Üdvözlettel:

ifj. Farkas Gyula

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr94892833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komoroczy János 2007.06.03. 16:55:27

Elképesztő ez a blog. Ennyi baromságot már régen nem olvastam egy rakáson. Ezt szerepeltetni kellene a Fábry show-ban is! :-D

Ismeretlen_71284 2007.06.04. 09:51:26

GYULA!KÉRLEK? KÖNYÖRGÖK NEKED MONDJ VAGY ÍRJ VALAMIT? AMI MINDEN KÉTSÉGET KIZÁRÓAN BIZONYÍTJA, HOGY "TE" ITT MINDEN EGYES SORT ŐSZINTÉN ÍRSZ LE ÉS, HOGY EZ AZ EGÉSZ "STÍLUS" TÉNYLEG LÉTEZIK ÉS NEM KITALÁLOD! Ha te tényleg "igazi" vagy akkor sorry a gyanúsításért.

proper 2007.06.04. 10:16:08

Csatlakozom lefeusource-hoz... :)

proper 2007.06.04. 10:16:17

Csatlakozom lefeusource-hoz... :)

zs 2007.06.04. 10:46:17

Kedves Gyula, nem értem, hogyha te is mérnök-fizikus vagy, akkor miért nem vagy tag karunk hallgatóinak tudásbázisát adó honlapján? Másrészt, pár napja írtál Vannay tanárúr fizikalabor órájáról. Teljesen igaz, hogy a www.ttk.bme.hu oldalon a letölthető tárgyi adatlapoknál a fizika labor tárgy felelős oktatója Vannay tanárúr, de nyilván te is tudod, hogy a fizika labor órákat Vankó tanárúr tartja második félévben, ez így van idén is, és tavaly is így volt. Másrészt az összes fizlabot 30-45 perces zh-val kezdjük, ergo ezt csak beleírtad volna a postba, mintegy megfűszerezve azt, másrészt, aki késni szokott az is (bocsánatkérés nem kell) gyorsan leseggel, hogy megírhassa a zh-t. Egy bme ttk fizikus hallgató...

LOL 2007.06.04. 14:57:41

Mert nem is létezik,kedves zs... de ezekre a kommentekre úgyse fog válaszolni...

zs 2007.06.04. 15:26:01

jojo, az nyilvanvalo, h a karakter nem letezik, de aki csinalja az igen, csak nem ertettem miert pont a fizika szakot probalja egetni:) pedig ott ekkora csirak nincsenek.... bar "ilyen a vilagon nincsen"

Komoroczy János 2007.06.04. 15:54:25

zs: Farkas Gyula kb. annyira létező és valós személyiség, mint az Al Bundy és családja. Egy görbe tükör, paródia az egész. Mondjuk az tényleg elgondolkodtató, hogy miért éppen pont a BME. fizikus hallgatókat pécézte ki a blog valódi tulajdonosa ... :-P

Ismeretlen_71416 2007.06.04. 18:35:35

Csatlakozok itt lefeusource barátomhoz... egyszerűen vagy kamugyáros, vagy valós, de akkor sajnálom ezt a Gyulát... Illetve... "Boldogok a bolondok"?!?!?! De elég gyanús "zs" beírása, aminek utánanéztem, és télleg így van... (Hozzátartozik, hogy 4éve a szemben lévő ELTE TTK-ra járok, szal ismerek egy pár műszakist...

illu 2007.06.04. 18:56:07

Van vmi a "gyula" stratégiájában is... megjelennek ezek a leleplező kommentek, fölcsesszük az agyunkat minden újabb baromságnál... gyula meg hallgat mint a sír és bőszen posztol tovább. Amíg meg nem unja. (És emellett ha csak felháborodásból is, de jönnek és olvassák...) cél= megbotránkoztatni... sikerült, Gyula, nagy vagy:P

lefeusource 2007.06.04. 20:27:02

NEM CSAK ITT! GYula msáhol is osztja! http://www.csajozas.hu/index.php?load=forum_tema&id=2693&sid=&hogyan=DESC&start=40&osszlap=

Komoroczy János 2007.06.04. 23:23:42

Én először a cs/p -n hallottam (illetve olvastam) erről az "alakról". (még mielött valaki rákeresne a cs/p-n a nevemre, közlöm, hogy én is inkognitóban járok itt - mellesleg a cs/p fórumot lassan egy éve nem látogatom)

Ismeretlen_71284 2007.06.05. 14:52:15

GYULA!Idestova két napja nem hallottunk semmi szellmes és igényesen humoros történetet sem a szemedbement -3.14es villamsoról sem semmilyen feta sajtos zsírszalonnáról. Epedve várjuk és szomjazzuk történeteidet!

Zoli 2007.06.05. 20:17:08

GYULA, ISTENKIRÁLY VAGY!!!!:)))))))) EKKORA PUHAPÖCS NEM IS LÉTEZHET A FÖLDÖN, MINT TE! MÉG AZ A BÁRDOS DÁVID, AKIT BELINKELTÉL, NA AZ TALÁN VETEKSZIK VELED! BÁR SZERINTEM Ő IS CSAK KITALÁLT KARAKTER!!! :))))))))

Razi 2007.06.05. 23:27:54

ez most pár ide írónak szól: és az egytemen nem tanítják, hogy ne dölj be a hoaxoknak? :P én meg ezen csodálkozok. ja és gyula a magánéleti bejegyzéseidet szeretjük. ez a mulatságos, térdet verdesős cucc már uncsi.

Ismeretlen_66927 2007.06.06. 21:25:41

Kedves Fórumoló Razi! Ezúton tudatom Veled, hogy a blogom fő profilja a mulatságos történetek publikálása. Nagyon sajnálom, amennyiben nem nyerik el a tetszésedet. Magánéletemről egy ideig nem szándékozom írni, mivel csapás követ csapást, és nincs benne semmi nevetnivaló. Nem úgy, mint a történetekben, amelyeken remélhetőleg egymás hasát fogjátok majd nevettetekben! Üdvözlettel: ifj. Farkas Gyula
süti beállítások módosítása