Bene Robi 2007.11.30. 09:50

Átirat

Kedves ifj. Farkas Gyula blogját olvasók!

Itt Bene Róbert, a BME fizikus (BSc) szakának  elsőéves hallgatója posztol. Blogolvasó Szten kommentelését sürgetésnek éreztem személyemre nézvést, de hát a tánc (bosanova után a hully-gullyt is elkezdtük) nagyon sok időmet elveszi. (Ezt egyébként már jeleztem is.) Nagyon sok időm elveszi még Gyula barátunk instrukciójóinak betartása: jogosnak éreztem a kritikáját, tehát nekiláttam a történetek feljavításának. Olykor éjfélig is fenn maradtam, hogy megtaláljam a legfrappánsabb fordulatot. Volt, hogy álmomban jutott eszembe egy jó szó, ilyenkor felkapcsoltam a neont (Peti nem kis bosszúságára), hogy sebtiben lejegyezzem. A legsikerültebb alkotásom alább láthatjátok (eredetijét pedig itt):

Olyat hallotok, amit még nem. A nagy német tudós is megmondta, hogy az emberi butaságnál nincs nagyobb. Egyszer történt ugyanis, hogy matekfakton az egyik osztálytársam a határérték definíciójára a következőt írta: Záhony 120 km, ami teljesen rossz válasz. De szegény Dönci úgy értelmezte, hogy írjon egy határmenti települést (jelen esetben Záhony), és egy hozzá tartozó távolság értéket (ami pedig a 120 km). Gondolom azért választotta a számtalan SI mértékből pont a kilométert, mert az passzítható leginkább a határokhoz.

Bár az osztály nem tört ki hangos kacagásban, mint tették ezt oly sokszor Gyula szellemességeit hallva, én sem csapkodtam a térdem, azért nem tartottam érdemtelennek arra, hogy megörökítsem. Vicces, ugye?

Üdv.:

ifj. Bene Róbert

BME fizikus (BSc) szakának elsőéves hallgatója

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr97892920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

proper 2007.11.30. 17:21:39

Drága Róbert! A hosszúság SI mértékegysége a méter...

Ismeretlen_81766 2007.11.30. 20:02:48

Kedves Gyula blogját kommentelő Proper! Igazad van, siettemben elkerülte a figyelmem eme pontatlanság. Valójában arra gondoltam, hogy a hosszúságnak SI rendszerbeli számtalan prefixumú egységei közül a kilo- (vagyis az egységnek a tíz 3. hatványával vett szorzata) volt a legmegfelelőbb. Igazán kellemetlen nekem mint fizikustanoncnak ez a tévedés, remélem, nem hozom kellemetlen helyzetbe Gyula barátomat. Üdvözlettel: ifj. Bene Róbert

Szten 2007.12.03. 19:16:48

Megisztelő a nevem látni a blogban, szóval ezúton is szeretném megköszönni ezt a sikert barátaimnak, szüleimnek, eddzőmnek, sztájlisztomnak és mindazoknak, akik végig mellettem álltak, és bíztattak, azon nehéz időkben is, mikor elképzelhetetlen vágyálomnak tűnt, hogy egyszer kikerülhet a nevem eme blogba!
süti beállítások módosítása