Kedves ifj. Farkas Gyula blogját olvasók!

Itt Bene Róbert, a BME (BSc) fizika szakos hallgatója posztol. Fizika-fifika. Talán nem véletlenül rímel e két szó. Fifika révén észrevettem, hogy Gyula mester csak az én magánéletem történetéseit tiltotta le. (Lássuk be joggal, lévén uncsik voltak.) Most röviden F. Dani barátunk magánéletéről szólnék. De ez nem egy magánéleti poszt! Lesz vicces történet is, mégpedig olyan, aminek hallatán egymás hasát fogjátok nevettetekben.

Történt a minap, hogy a kiskocsmában (1113 Bp., Villányi út 54.) -- ahol már stammgastok vagyunk -- volt szerencsénk találkozni F. Dániellel. Igencsak meglepett, mivel hogy hölgytársaságban volt -- de ezúttal nem D. Szilviáéban! In flagranti? -- gondoltam magamban, ezért odatelepedtem melléjük, és megkérdeztem:

-- Szilvit hol hagytad?

Dani barátom kihívott a mellékhelyiségbe, hogy előadja szakításának történetét.

-- Már nem vagyunk egy pár. Ilyen egy buta libát! Még azt sem tudta, mi az a carotis interna. Pedig próbáltam rávezetni! De még azt se tudta, eszik-e vagy isszák.

-- És kit tisztelhetek új pártneredben? -- érdeklődtem.

-- Bozóki Angélát.

Angéla a méltán híres Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógia és Pszichológia Karának elsőéves hallgatója. Odaültem az asztalukhoz kissé, és elcsevegtem velük. Angyelka igen kellemetes jelenség volt, igazi blondine (a szó super értelmében: 'hirtelenszőke'). Ahogy egy ismert portálon olvastam: "Lábamon csíkos harisnya, / vállamon bölcsésztarisznya. / Arcom kerek, szemem ragyog / Jaj de alternatív vagyok!"

De Angyélnak nemsokára mennie kellett.

-- Mára még két lelkizés be van ígérve: a szobatársamat otthagyta a pasija, egy másik barátomnak meg meghalt a nagyanyja. Sajnálom, mennem kell! -- mondta mentegetőzve. De hogy ne szegjem meg Gyula mesternek tett ígéretem, következzék most rögvest egy jó kis mateksztori!

Egyszer matekórán az egyik osztálytársam úgy definiálta a ferdetest fogalmát, hogy az olyan test (hasáb, henger stb.), amelynek oldalai nem merőlegesek az alaplapra. Az egész osztály kacagott a mókás tévedésen, hiszen a felelő tudhatta volna, hogy egy R egységelemes gyűrűt ferdetestnek hívunk, ha a szorzásra nézve is van inverz, azaz minden (bocsánat, de nem tudok ilyen jelet írni, kedves olvasók) 0 ≠ a € R-hez Ξa’ € R, hogy aa’ = 1. Egy ferdetestet testnek nevezünk, ha a szorzás kommutatív. Még a tanárnő is hátravetette a fejét, úgy nevetett.

Ez biza kacagtató és nem magánéleti, ugye?

Üdvözlettel:
ifj. Bene Róbert

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr2892944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedup Sári 2008.03.22. 17:50:04

Csak egy nyelvművelő jellegű kései beszólás fizikus barátunknak: Olyan nincs ám, hogy "lévén uncsik voltak" -- mind a "lévén", mind a "voltak" a "lenni" ige egy-egy alakja, úgyhogy vagy "lévén uncsik" vagy "mivel uncsik voltak" helyesen.

Ismeretlen_66927 2008.03.22. 18:03:16

Kedves Sarolta! Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem erre a nyelvi igénytelenségre. Még épp időben szóltál ahhoz, hogy ezt is beleszerkesszem a vádiratba. Üdvözlettel: ifj. Farkas Gyula

Fedup Sári 2008.03.22. 18:22:08

Kedves Gyula! Igen megtisztelő, hogy -- habár csak a magam szerény módján, de -- hozzájárulhattam a készülő vádirathoz. Mindazonáltal, ha meg nem haragszol, arra szeretnélek tisztelettel kérni, hogy legyél kedves a jövőben a "Sarolta" megszólítást mellőzni szíveskedjél. Köszönettel: Fedup Sári
süti beállítások módosítása