Bene Robi 2008.02.16. 19:40

Talányok napja

Kedves ifj. Farkas Gyula blogját olvasók!

Itt Bene Róbert, a BME fizika (BSc) szakának I. éves hallgatója posztol, természetesen ismét mellőzvén a magánéleti történeteket, pontosabban a saját magánéletemét. Mert amit most mesélni fogok, magánélet lesz ugyan, de nem szerény személyemé, hanem kedves kis barátunké, akiről már rég hallottunk: Galois-é!

Galois megkerült. De hogy hol volt, azt feltételezem, még legrémségesebb rémálmaitokban sem vizionáljátok! Már teljesen feladtam a keresését. Megvallom, az is eszembe ötlött, hogy veszek egy másik állatkát a kisállatkereskedésben, és azt adom el Galois-ként, rútul becsapva ezzel Gyula mestert. Gondolom, e sorok olvastán nektek is égnek állt a hajatok! Hát én sem törődtem sokáig ezzel az őrült ideával. De az életnek tovább kell mennie! Másnap megreggeliztem, és elindultam a mosókonyha felé, hogy zoknijaim és borfoltos pólóm kiteregessem.

Kinyitottam hát az elöltöltős masinát, és elkezdtem kirakodni. S mit ad isten... a pull-overemmel együtt egy ázott szürke gombolyagot emeltem ki. A szívem a torkomban dobogott. Hiszen ez... hiszen ez... ez Galois!!! Nem tudtam, sírjak-e vagy nevessek, hiszen nem voltam benne biztos, életben van-e még egyáltalán szegény pára. Szerencsére a múltkori baleset alkalmával ellestem néhány fogást F. Dániel cimborámtól. Galois vizet köhögött fel, majd halkan nyöszörögni kezdett. A szájon át lélegeztetés után mintha némi színt kapott volna ábrázatja. A biztonság kedvéért jónak láttam Danit feltelefonozni.

Dániel orvosi táskával, valamint fehér köpenyegben érkezett. Rosszallóan csóválta a fejét, és a foga közt szűrve a szót, ennyit mondott:

-- Ha már minimálisan se értesz az orvostudományhoz, akkor legalább vigyáznál erre a nyomorult kis pocokra.

Szerencsére Galois ájult állapotvan volt, így nem hallhatta a sértést. Ő ugyanis nem pocok, hanem hörcsög!

-- De azért ugye rendbe fog jönni? Elmúlt az életveszély? -- aggodalmaskodtam.

-- Efelől nyugodt lehetsz -- bólintott Dániel megenyhülve, aztán gyorsan visszapakolta eszközeit a fekete táskába, és elsietett, mivel mennie kellett az I. Sz. Belgyógyászati Klinikára TDK-zni. Lárifári. A zord külső érző szívet takar Dani esetében!

Károlyi Mihály utcaÁmde alighogy megoldódott egy rejtély (nevezetesen Galois holléte), máris felütötte a fejét egy új. Történt, hogy egy ízben a Károlyi Mihály utcában jártam, amikor megütötte a szemem a következő felirat. Menten földbe gyökerezett a lábam, még az a szerencse, hogy fényképezőgépem épp nálam volt (virágzó hóvirágokat kerestem Gyula mester számára). Így hát gyorsan lencsevégre kaptam az olvasottakat (az eredményt a képen láthatjátok). Mentem tovább a 7-es busszal a Móricz Zsigmond körtérre. Azt hittem, már nem tartogat több meglepetést számomra ez a nap. Súlyosan tévedtem!!! Az építési terület elhatárolása céljából emelt falon ugyanis ugyanaz a felirat díszelgett!!!

Móricz Zsigmond körtérVajon mit jelenthet ez? Egy őrült magányos ténykedése ez? Vagy egy terroristacsapat akarja ily módon félreinformálni a lelkes ifjúságot? Hol van ilyenkor a rendőrség? Hol vannak azok a nagy elmék, akik szót emelnének a helyesírás és a kényszerített plágium ellen? Jöhet még ennél rosszabb?

Várja választok:
ifj. Bene Róbert

Ui.: Mielőtt elfelejteném, a kosbortúracsapat-konferencia Karesz gyengélkedése miatt egy héttel később lesz!

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr36892946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szten 2008.02.18. 01:16:59

Aztafene, te két különböző fényképezővel szoktál sétálgatni az utcán? (Olympus FE-140 és Canon PS A75)Ez aztán luxus a javából :D

Ismeretlen_81766 2008.02.18. 09:29:50

Kedves kommentelő Szten! Itt Bene Róbert válaszol. Igen, két fotóaparáttal rovom Budapest utcáit. Sosem lehet tudni, mikor akad probléma az akkumulátorral vagy más egyébbel. Emlékezhetsz, mibe került egy ilyen malőr B. Miklósnak! Üdv: Bene Robert

blogkommentelő p. 2008.02.18. 17:03:19

Szten! Ezt honnan sikerült... ?:)

Szten 2008.02.18. 21:45:02

Blogkommentelő p: Amatőr fotóbolond vagyok, szóval mindig megnézem az ilyesmit :) Egyébként az exif infókból. Az exifről kis leírás a panasonic oldaláról: "Az 'Exchangeable Image File' rövidítése. Ebben a digitális kamera fájlformátumban a képfájlok fejlécében index-képeket és a képpel kapcsolatos információkat lehet eltárolni. Ezek a képinformációk a felvétel időpontjának és dátumának adatait, a kamera nevét, az élesség-beállítást, a blendét, az exponálási időt, a megvilágítást, a fehéregyensúlyt és egyéb adatokat jelentik. Ezeket az információkat később az "exif-aware"-ből, a képfeldolgozó programok bizonyos/meghatározott típusaiból le lehet olvasni és meg lehet jeleníteni."

blogkommentelő p 2008.02.21. 11:11:48

Kemény... :D Nem tudtam, hogy ilyen is van. :)

Szten 2008.02.22. 19:16:32

Jaja, persze az exifet le lehet szedni a képről, illetve bizonyos átalakítások során "lepottyan" róla, így pl a mostani, ezutáni bejegyzésben lévő BME-s képen sincs :D

Tyutymorgi 2008.03.26. 17:30:57

Wow. Kész csoda, hogy szegény Galois túlélte a gépi mosást. Nem cserélnék vele! Mennyi ideig volt benn a mosógépben és hány fokos volt a víz? (Na és nem rágta szét a ruhákat bosszúból? Netán a mosógépet?? >:-) A "Bolyai"-féle képletet nyilván egy vicceskedvű fizikaellenes aktivista firkantotta a falra. De lehet, hogy egy irigy fizikuspalánta volt az elkövető, aki azt szeretné, ha az utókor a magyaroknak tudná be ama híres agyalmányt.
süti beállítások módosítása