Szia, Olvasóim!

Bizony, nekem is sok borsot tört az orrom alá a Budapesti Közlekedési Vállalat (továbbiakban: BKV), midőn a tegnapi napon meghirdette a strike-ot (ejtsd: [sztrájk]). Mivel délután volt vizsgám, így reggel indultam Szederkényből székesfővárosunkba, és bizony térdig jártam a lábam, mire a Déli pályaudvarról beértem a I/II. Ferenc császár és király egyik fiáról elnevezett egyetemre. Előtte még betértem a koliba, hogy inget cseréljek, úgy megizzadtam a sok gyaloglásban. A BKV miatt csak lábbuszt használhattam!

De a sétának volt egy pozitív (+) hozadéka is: útközben összefutottam egy kellemetes ismerőssel, ki nem találjátok, kivel! A Nehézipari Műszaki Egyetem negyedéves kohómérnök hallgatónőjével, a mindég vidám H. Hajnalkával, aki ezúttal sem felejtette el élére vasalni khakiszín ingét, és kalapjában is ott lebegett az ellhagyhatatlan árvalányhaj.

-- Légy résen! -- üdvözölt a kedves lány.

-- Hát te mi járatban mi vagy?

Hajnalka elmesélte, hogy már végzett a vizsgákkal, és még a szigorlata is jeles lett (úgy gondolom, ez is valami!) -- nemhiába biflázta be a "Bányászati karsztvízszint-süllyesztés a Dunántúli-középhegységben" című opus tartalmát. Mesélt ugyanakkor egy szakításos ügyről is, mivel életében újra felbukkant a zeneszerző Tibor. Úgy tűnik, fel akarta melegíteni a káposztát (Brassica oleracea), ugyanis Hajnalka egy hajnali futása során egy idegen által leszólíttatott. Ez az idegen penig nem volt más, mint a rég nem látott Tibor!

-- Képzeld, micsoda szerencsém volt! -- kezdte az. --Tegnap jártam a Rózsavölgyiben, éppen a leltár utáni nap volt. A nagy pakolás közben előkerült egy hanglemez -- tudod, amit már rég nem lehet kapni --, Héja Domokos vezényel, Dmitrij Dmitrijevics Sosztakovics XI. szimfóniáját adják elő.

-- Tényleg? Az egy fantasztikus előadás volt, kár, hogy cédén még nem árulják.

-- Bizony kár. Még szerencse, hogy legalább lemezen megvan.

-- De jó neked! -- sóhajtott Hajnal, tudva levő ugyanis, hogy ő nemcsak Kohut Ágit, Aradi Györgyöt és Kósa Júliát kedveli, hanem Sosztakovics művészetének is nagy rajongója. -- A XI. különben is a kedvencem...

-- Érdekes, nekem is! Tudod mit, menjünk fel hozzánk, hallgassuk meg!

-- Hú, az szuper lenne! De apádékat nem zavarjuk?

-- Ugyan már, a telken vannak, csak holnapután jönnek haza.

-- Na, ezt nevezem szerencsének, akkor menjünk?

-- Még jó!

Be is mentek a lakásba, Tibor mindjárt levette átizzadt pólóját, mert nem akart megfázni. Szólt Hajninak is:

-- Figyelj! Te nem izzadtál meg? Adok egy másik pólót, cseréld át!

-- Na, de figyelj, azért mégis...

-- Miért? Elfordulok, nyugodtan vedd csak le, nincs abbn semmi!

Hajnalka már majdnem levedlette átizzadt blúzát, de ekkor hirtelen megszólalt a vészcsengő!!!4 Tudatosult benne ugyanis, hogy most előállt a Samu bácsi által a Spielhózni 300. oldalán leírt szituáció, ami nem sok jóval kecsegtet! Történetesen azzal, hogy Sosztakovicsnak, ha szerencséje van, még felkerül a lemezjátszóra, de a B oldalnak biztosan annyi. Ajaj!

-- Hohó, apafej! Ne tovább! -- gombolta össze Hajni cserkészzubbonyát, és angolosan távozott. Ezt megúszta!

-- Hát, akkor résen voltál -- nyugtáztam. De a válaszát már nem hallgathattam meg, mivel igen sietős volt utam a műszaki egyetem felé. A vizsgáról nem számolok be, gondolom, kitalálhatjátok, milyen érdemjegyet szereztem. Egy jó tanuló csak rontani tud! Rajtam nem fog meggazdagodni a KTH. Mivel egyetemünkre elég sok göde ját, nem kérdéses, hogy újabb busás ösztöndíjat fogok kapni a következő (egyben utolsó) félévemben, amit természetesen ausztrál botanikai szaklapokra fogok költeni. Tudni kell, hogy az Australian Journal of Botany következő számának címlapján egy minden képzeletet felülmúlóan gyönyörűséges Cicuta virosa lesz látható... már alig várom, hogy a kezeim közé vehessem!

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr291667354

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nacsinák Gergely András - KERINGŐ 2011.02.22. 09:42:33

– Nagyon szép. Mi ez?– Sosztakovics. Második keringő – felete a kipirult arcú férfi, és megigazította a kottát.Csakugyan nagyon szép volt. Másnap is meghallgattam számítógépről, szimfonikus zenekar előadásában, de az már nem volt ugya...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clark.kent 2010.01.17. 19:16:49

A post olvasása közben nagyon izgultam szegény Hajnalka lelki üdvéért, de szerencsére akkor megúszott egy kiadós coitus-t. Szeretem a happy end-et :)
süti beállítások módosítása