Kedves Nagyérdemű!

Ilyet rég nem derült már a drága nagyanyó!A minap nagy családi összejövetel volt szerény hajlékunkban. Anyai nagyanyám, Balás Jánosné (sz. Jakab Irén) most ünnepelte 78. születése napját. A nagymami a legkitűnőbb orvos: tart ricinust meg aszpirint. A technika is érdekli a nagymamát, már Ferihegyen várta Gagarint! Sajnálom, hogy ilyen riktán láthatom csak eme kiváló asszonyságot. Nagymamámról tudni kell, hogy óvónőképző intézetet végzett, mivel kisgyermekek iránti szeretete már fiatalkorában megnyilvánult. Most is el volt ragadtatva Ede unokaöcsémtől, bár nem tudom, miért, hiszen elég átlagos kisgyerek: semmi érdeklődést nem mutat a Tudomány iránt, hiába minden erőfeszítésem. Ede ugyanis elveszett a Tudomány számára. De még szerencse, hogy ott voltam én, így a hetvennyolc szál gyertya mellett szellemem is adhatott némi világot a meghitt hajlékban.

Nagymamám és Bogyó néni (aki nagyon örült a viszontlátásnak, lévén legközelebbi rokona) el-elmerengtek a múlton, Ede valami csörgővel szórakozott, Gitti kiment mosogatni, anya pedig lopva ásított egyet. Gondoltam, feldobom valamivel a halódó társalgást. Megütögettem a pezsgőspoharat a kiskanállal, majd krákogva szót kértem. Össze kellett szednem minden bátorságom, hiszen Balás nagyanyó szigorú asszonyság, így nem volt tanácsos belesülnöm az adoma előadásába. Nagy levegőt vettem hát, és elmondtam a következő viccet:

-- Kedves családtagok! Meg tudná-e mondani valaki közületek, mily módon panaszkodik a szegény hatvány?

Gitti ekkorra már bejött a konyhából, és csak annyit vett észre, hogy a két idős matróna hirtelen abbahagyja a kellemes csevejt, édesanyám is magához tér kábaságából, sőt még Ede is feszülten figyelni kezd.

-- Tessék, Gyuszikám? -- hajolt közelebb Bogyó néni.

Ismét feltettem a találós kérdést, és miután félpercnyi várakozás után sem kaptam választ, huncutul csillogó szemmel kérdeztem:

-- Akkor szabad a gazda?

A család kórusban "Igen"-t sóhajtott.

-- Készüljetek fel! Vicces lesz: nincs meg a kitevő falatja!

Mondanom sem kell, a társaság pár secundumig értetlenül bámult, de a tantusz leesvén nékik irtózatos kacajra fakadtak. Különösen Bogyó néni érezte magát elemében, aki alig győzte lapogatni az oldalát, úgy megfájdult a hahotázástól.

A Tiétek is?

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr9892983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marmalade 2008.08.10. 17:38:34

Tóváry Kata, Tóváry Kata, te, aki az egész mögött állsz... Most akadtam erre a blogra, de csak annyit néztem meg, ki küldte az iwiw-meghívót Gyulának, ill. Babos Piroskának. És jééé, csak nem Tóváry Katáról van mindkét esetben szó? (habár a második esetben kétlépcsős a folyamat) Másrészről viszont nem semmi... A nyelvezete még tetszik is, ritka, hogy valaki nyelvtanilag ennyire helyesen blogoljon, még a magyar-művelődésszervező-szakosok körében is. És valahol, bizarr magasságokban még csodállak is, amiért közel egy éve képes vagy naponta blogolni, ezzel egy személyt tökéletesen kitalálni. Sőt, a történetnek vannak szereplői is, lassan-lassan születnek, éppen, ahogy azt a történet fonala, illetve az olvasók kételyei megkövetelik. Természetesen nem mondom, hogy hagyd abba, nem is tehetném. De csak addig folytasd, amíg nem bántasz vele senkit.

hvonás 2008.08.11. 00:51:50

Kedves Marmalade! Cseppet sem meglepő, hogy Gyula barátunk meghívóját Tóváry Kata küldte, hiszen jóbarátok, ahogy az e blog soraiból is kiderült rég.

törülke 2008.08.14. 09:38:57

ez most vmi hülye vicc??

Ismeretlen_66927 2008.08.14. 11:08:02

Kedves törülke! Egyáltalán nem nevezném hülyének a viccet, szerintem igenis szellemes: ezt kiterjedt családom is tanúsíthatja! Üdvözlettel: ifj. Farkas Gyula

törülke 2008.08.14. 11:37:18

végigolvastam, a blogodat, mostmár mindent értek. az elején nagyon felhúztam magam rajtad. folyamatosan az volt az érzésem, h legszívesebben szájbahugyoználak. de a végére minden kristálytiszta lett. olyan ez a blog, mint a bor. idő kell hozzá, h beérjen. üdv

törülke 2008.08.14. 13:21:13

te amúgy sokat olvasol Adrien Mole-t?

Ismeretlen_66927 2008.08.19. 09:45:10

Kedves Kommentelő törülke! Nincs szerencsém ismerni az említett művet. Szépirodalmat ritkán olvasok, hiszen a Természettudományi Közlöny, valamint ausztrál botanikai szaklapjaim olvasgatása mellett erre nemigen marad időm. Üdvözlettel: ifj. Farkas Gyula

Bánné Klári · epilepis blog.hu 2008.08.19. 10:47:36

szevasztok! Megfakult matektudásommal is nagyon jót mosolyogtam ezen hisz hányszor de hányszor a fejünkbe verték ezt matematika órán!Szerintem még álmomból felververve is tudnám mint az 1X1-et:D Atolla

törülke 2008.08.19. 14:31:36

Gyula, arra nincs időd amire nem akarod, h legyen. vegyél a kezedbe legalább egyszer egy Adrien Mole-t, meglátod tetszeni fog. a stílus ugyanaz kb mint te, csak nem ennyire dúrva

Bánné Klári · epilepis blog.hu 2008.08.19. 14:48:07

Felverve bocs elírtam. Adrien Mole? Ismerem,olvastam !
süti beállítások módosítása