Kedves Blogolvasók!

Múltkorában említettem futólag, hogy Skolasztikám mostanában nem vevő fergeteges sziporkáimra. Úgy látszik, a helyzet súlyosabb, mint azt gondoltam. Hogy miből jöttem rá? A válasz pofonegyszerű: elővettem legbeváltabb, legkipróbáltabb történeteim, melyek közül nem egy -- például a kvaterniós -- még a morcos Babos Feri bácsit is élénk bruhaházásra sarkallta. Skolasztikám azonban képes volt fapofával végighallgatni ezeket! Ám ez még korántsem bizonyult a lejtő aljának!

Képzeljétek, mi történt tegnap! Épp az igazak álmát aludtam a verandán, a sebtében összerakott tábori ágyon, amikor hirtelen motoszkálásra ébredtem. Izgatottan kiugrottam az ágyból, nem betörő akar-e titokban beosonni. Ám amikor odabent felgyúlt a villany, csodálkozva pillantottam meg Skolasztikám csipkés hálóinges alakját. Nagyon megkönnyebbültem, mivel már attól tartottam, hogy esetleg B. Miklós jutott be szentélyembe a túraútvonalaimat eltulajdonítandó. Szerencsére nem így történt! Csak Skolasztika volt az: kombinéban és hajcsavarokkal. Megkértem, hogy a jelenlétemben öltsön magára egy kardigánt. Ám ő mintha meg sem hallotta volna: gépies mozdulatokkal az udvar felé vette az irányt. Hóna alatt nagy halom papírt tartott.

-- Hová mégy? -- érdeklődtem, de Sulim se látott, se hallott. Így hát -- rosszat sejtvén -- inkább utánaeredtem.

Skolasztikám az udvaron megkereste a nyársalóhelyet, és nekiállt gallyakat gyűjteni.

-- Csak nem reggeli nyársalásra készülsz? -- ugrattam, de kedvesem még erre sem reagált.

Amikor már kellő rakást pakolt -- bánatomra nem az ismert süteményről van szó --, előkapta fülénél tartott gyufáját, és a papucsa talpán meggyújtva lángra lobbantotta a rakást. Majd rezignáltan leült a lobogó tűz mellé. Egy ideig csak a lángokat bámulta, majd pedig lassú mozdulattal, laponként kezdte bedobálni az iratcsomót.

-- Mit művelsz? -- rivalltam rá, mikor észrevettem, hogy a lapokon matematikai levezetések találhatók. Kikaptam a kezéből egy lapot, s rémülten konstatáltam, hogy hónapok keserves munkáját, a Carmichael-féle (máig bizonyítatlan) sejtés bizonyítási kísérletét akarja a lángok martalékává tenni!!!

-- Hagyj nekem békét -- mordult rám Suli, és kitépte kezemből a lapot. -- Nem érdekel többé a Carmichael-féle (máig bizonyítatlan) sejtés, érted? Hiábavaló az egész. Feladom!!! -- Azzal megpiszkálta a tüzet, és színpadiasan föléje helyezte a paksamétát, de még nem ejtette a lángokba.

-- Ne! -- kiáltottam ijedten.

Ez a hebrencs még képes lett volna elégetni az Én okfejtésemet is! Nem tudom, hogyan vetemedhetett erre. Azt még megértem, hogy ha a saját munkáját akarja a tűzbe vetni, hogy aztán mintegy Főnixként megújhodjon. No de azt igazán nem értem, hogy veszi a bátorságot, hogy az én munkámat is elégesse?!

-- Hát nem érted? -- kérdezte Suli, és láttam, amint arcán könny gyöngyöz. -- Mindez hiábavaló! Nem nekem való a Tudomány világa... döntöttem... felhagyok ezzel az egésszel, és elmegyek művelődésszervezőnek!

Azzal erőtlenül a karjaimba hanyatlott, és görcsös zokogásban tört ki. Gyengéden megsimítottam a feje búbját, miközben másik kezemmel óvatosan elvettem tőle a papírokat.

-- Azért nem kell ennyire a szívedre venni -- feleltem vigasztalón. -- Nem lehet mindenki a Tudomány elkötelezettje. Édesapád is biztos meg fogja érteni. A művelődésszervező szak amúgy is biztos megélhetést nyújt: hiszen nem csupán rendezvényeket szervezhetsz, hanem idővel művelődésiház-igazgató is lehetsz! Bár azért meg kell küzdeni a piacképes diplomáért: kedves ismerősnőm, Tóváry Kata éjjel-nappali tanulással is csak 4,4-es átlagot produkál.

Skolasztika ekkorra már kicsit megnyugodott. Megtörölte orcáját, én pedig kézen fogtam, és bementünk a házba reggelizni. (Csak előtte gyorsan biztonságba helyeztem a megpörkölődött szélű paksamétát.)

Meglepő fordulat, nem, kedves Olvasók?

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr67892989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

futuretech 2008.08.26. 17:07:40

Meglepő bizony. Még jó, hogy sikerült megmenteni a papírokat hehe. :)
süti beállítások módosítása