Kedves olvasóim!

Minden bizonnyal még emlékeztek arra az utalásra, amelyben arra céloztam, hogy szeptember hónap végén osztálytalálkozón fogok részt venni. Ha nem, akkor sem baj, mert ettől még rendben lezajlott a találkozó. Az egész rendezvény Fürjes Géza fejéből pattant ki, de úgy gondolta, ezzel az ő hozzájárulása le is van tudva. Élek a gyanúpörrel, hogy csak azért hívta életre eme rendezvényt, mert aktualitását vesztette pletykakészlete az osztálytagokról, s már nem ártott vón frissíteni. Helyszín és harapnivaló hiányában azonban bajos lett volna lebonyolítani az eseményt... már-már úgy tűnt, hamvába holt ötlet lesz az egész, amikor kiderült, hogy Etelka szülei egyik hétévégén részt fognak venni az Olajvállalkozók Bálján. Volt tehát üres kecó!!! Az étkezés pedig már a legkisebb gond volt: a banketten már bevált módszert használtuk; mindenki hozott valami ételt.

Csokornyakkendőt öltöttem, felvettem makkos cipőm, és némi kölnit, valamint szájvizet is elhasználtam. Fütyürészve érkeztem a megadott címre, és még a kapuban elpróbáltam:

-- Szia, srácok! Emlékeztek még? Én ifj. Farkas Gyula vagyok, a BME mérnök-fizikus szakának negyedéves hallgatója.

Semmiképp sem akartam besülni a sok bölcsész, leendő tanárember és jurátus előtt, így talán megértitek, hogy még az ajtó előtt is gyakoroltam:

-- Ifj. Farkas Gyula, a BME mérnök-fizikus szakának negyedéves hallgatója.

Mire megérkeztem, a buli már jócskán elkezdődött. Nánási Szandi és Darázs Etelka a Ketchup Songra rázott, Bánfalvi Tomi és a Nagy Tomi (a harmadik Nagy) tequilásüveget kínálgatott körbe. Osztályunk balerinája, Ács-Borbás Klára a táncoló lányok koreográfiáját igyekezett javítgatni. Az agytröszt, Fürjes Géza pedig fel-alá járkált, ide-oda csapódott a friss pletykákat begyűjtendő. Kedves barátnőmet, Tóváry Katát is megtaláltam hamarosan: ő is ott volt a Zólyomi Kriszti köré gyűlő népes csoportban, ahonnan csilingelő kacagás hallatszott.

-- Szia, lányok! Megtudhatnám, mi a nevetés tárgya? -- léptem hozzájuk izgatottan. (Olyannyira, hogy még a gondosan elgyakorolt bemutatkozás is kiment a fejemből, de szerencsére nem vették észre apró felsülésemet.)

-- Ide nézz, törökméz! -- kiáltott az édességkedvelő Mirella, és egy A/4-es füzetet nyomott a kezembe.

-- Hohó! Mi a manó? -- lepődtem meg, mire B. Adri felvilágosított, hogy ez Z. Kriszti barátságfüzete még 9.-ből. Eszembe is jutott eztán, hogy anno volt szerencsém kitölteni.

Bátorkodtam hát belelapozni az irkába. Bevallom őszintén, nem volt túl izgalmas a sok "Mi a kedvenc ételed, italod, színed?" típusú kérdés. Ám amikor a "Mi a kedvenc számod?" kérdéshez értem, végre jót somolyoghattam. Történt ugyanis, hogy Adri a 13-at, Molnár Juci a 3-at, Kata a 25-öt írta, míg én a 4√2e–iπ/4-t.

-- Jaj, Gyula! -- sóhajtott Z. Kriszti --, ide csak a kedvenc számod kellett volna írnod, nem egy matekfeladatot!

Bevallom Nektek, kedves Olvasók, az elfojtott nevetés hatás egészen az arcomba kergette a vért. Gyorsan ittam egy pohár Traubit, ám a kikívánkozó bruhaha miatt cigányútra ment a korty, és köhögni kezdtem. Mirella néhányszor hátba veregetett, az segített valamelyest, így végre el tudtam magyarázni, hogy amit leírtam, az nem más, mint a 4-4i komplex szám exponenciális alakja. Elvégre nem volt kikötve, hogy csak természetes számot írhatunk.

Ezt hallván a lányok is gyöngyöző kacajban törtek ki. Mirella torkán megakadt a hatalmas szelet szatmári szilvatorta, miközben bölömbikanevetését hallatta. Sütő Noémi nagyokat nyerített, kebelbarátnője, Klein Mariann pedig hangtalanul röhögött, mint a fakutya. Még Fürjes is közelebb araszolt a kacajorkánt hallva, és boldogan jegyezgette a noteszéba az újabb potenciális pletykatémát Zólyomi Kriszti matematikában való tájékozatlanságáról.

Mókás, nem?

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

P. S.: Természetesen ezzel még nincs vége, hiszen még jó pár dolog történt az osztálytalálkozón, de ezt majd következő alkalmakkor posztolom.

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr22892999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Géza 2008.10.05. 13:01:38

szerintem te egyszerüen nem létezel, csupán valakinek beteges agyszüleménye vagy
süti beállítások módosítása