Szia, Olvasók!

Dacára sűrű elfoglaltságaimnak, úgy döntöttem, mégis időt szakítok Skolasztikám meglátogatására, akinek ezideig hagytam időt a lábadozásra. Most úgy éreztem, hogy poentírozásom meggyorsíthatná gyógyulását. Úgy döntöttem tehát, hogy felszerelkezem Salvus vízzel, és ismét becsengetek a Ferenczy-rezidenciára.


Kedves ismerősöm, Wilbur nyitott ajtót, akinek nem mulasztottam el gratulálni Csendkirályban elért kiváló eredményéhez, majd felbaktattam az ódon lépcsőt fedő vörös szőnyegen. Ferenczyné szobájánál azonban lassítottam lépteim, lábujjhegyre álltam, nehogy kopogásom megzavarja, amint épp berakott hajjal, uborpakolással az arcán izgul azon, vajon mit kezd Cliff Barnes a 157 millió dolláért megvett tengerparti telkével, s hogy a Barnes--Wentworth Társaság kinyeri-e a megfelelő mennyiségű fekete aranyat (Au).
Nagysokára eljutottam kedvesem márvány oroszlánok által őrzött ajtajához, majd gyorsan elmormogtam:

-- Én ifj. Farkas Gyula, a BME mérnök-fizikus... nos, azt hiszem, menni fog!

Skolasztikám éppen az ágyon ült rózsaszín neglizsében: előtte könyv, valamint egy Milady névre hallgató angóra. Közben francia sanzonokat játszott recsegve az öreg gramofon. Edit Piafot magam is igen nagyon tisztelem!

-- Kip, kopp, kopogok, találd ki, hogy ki vagyok! -- szellemeskedtem. -- Én ifj. Farkas Gyula vagyok, a BME mérnök-fizikus szakának negyedéves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon alap, nappali kredites képzésben, államilag finanszírozott formában. Már egészen elfeledtél?

Skolasztika torkán akadt a konyakmeggy.

-- Hohó! Hát te mi jót olvasol? Csak nem a kommunikáció szakra készülsz? Úgy hallottam, hogy ott nagyon sokat kell ám tanulni, nem úgy, mint a BME-n, ahol én nulla tanulással 5.00 vagyok. Kár, hogy hatos osztályzat nincs. De egy jó tanuló csak rontani tud, ugyebár!

-- Foglalj helyet -- szólalt meg végre kedvesem --, én addig rendbe szedem a toalettem.

Ezzel el is vonult öltözködőszobájába, más néven a boudoirba. Én pedig várakoztam, és Miladyt szórakoztattam fizikaórán történt vicces esetekkel, de mivel tudtam, hogy a macska nem túl értelmes jószág, így csak általános iskolás adomákat hoztam fel. Így is sikert arattam, két perc múlva Milady már rohant is, hogy az egereknek elújságolja ezeket a tréfliket. Közben visszajött Skolasztika is.

-- Nem gondoltam volna, hogy visszatérsz, bár szívemben élt a remény...

-- Hát igen, a remény hal meg utoljára, mint tudjuk! -- biztosítottam együttérzésemről.

-- Az elmúlt év nagyon zaklatott volt számomra, szegény gyenge idegeimet teljesen felborzolta! Tudod, a neurastheniám!

-- Sebaj, ebcsont beforr!

-- Miután elhagytam Miskolcot... borzalmas idők voltak. Hajnalka teljesen megőrült.

-- A szerelem vak.

-- Én meg már nem bírtam elviselni, és mivel megismerkedtem egy... egy... fiúval... Ő felajánlotta, hogy új életet kezdhetünk Esztergomban. Ehhez viszont az kellett, hogy munkát vállaljak a gyárban.

B. István pék-- Kincs veszendő, rang mulandó / Fény, hír könnyen porba hull / De a munka maradandó / Aki munkál, boldogul !- idéztem az idevágó Pósa-passzust.

-- Esztergomban azonban nem találtuk meg a számításunk... a kapcsolat is tönkrement.

-- A barátság arany fonál, mely ha egyszer elszakad, össze lehet ugyan kötni, de a csomó megmarad.

-- Oh, Gyula, én annyira szégyellem magam. Meg tudsz bocsátani?

-- Jaj, kis butám! -- öleltem meg - Hát azt hitted, szívemre vettem, amiért elmulasztottál gratulálni Arany Farmermellény-díjamhoz? Üsse kő!

Skolasztikám arcán megkönnyebbülést láttam. Úgy látszik, az utolsó viharfelhők is eloszlottak életünk egén. Most minden rendben van, de valami azt súgja nekem, meg kellene erősíteni valamiképp a kapcsolatunkat. Azt hiszem, már van is egy ideám, miképpen...

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

P.s. Mellékelem Skolasztika pajtásának is a piktúráját. Ennivaló pofa, úgy-e? 

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr371052020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jaguar 2009.04.07. 21:52:11

Kedves Gyula!

Remélem nem Skolasztika "pajtását" kívánod meghívni!

Apropos! Arany Fermermellény! A díjadók blogja mélyen hallgat!! Vajh mi okból?

süti beállítások módosítása