Helótok, Olvasóim!

Sajnos mostanában rám jár a rúd: nem elég, hogy a kosborcsapat pénzügyi válságba került, most még tanítványom, Inez mamája is elégedetlenkedett velem. Értitek, velem! Aki rojtosra beszéli a száját és vért izzad, hogy tanítványa átmenjen az augusztusi pótvizsgán.

Nyomott hangulatomat csak ideig-óráig tudom leküzdeni azzal, hogy felidézek egy-egy vicces esetet, de sajnos ez édeskevés: nem tudom kisöpörni gondolataimból, hogy mi lehet ez a rejtély F. Andrással. Balsejtelmeim vannak. Mindenesetre Poszátát ráállítottam az ügyre, remélem, sikerül majd kinyomoznia valamit.

Visszatérve Inezre, édesanyja a minap elővett, és közölte velem: nagy összeg üti a markom, ha leánya átmegy a vizsgán. (Azért persze nem akkora összeg, hogy a kosborcsapat pénzügyeit rendbe hozza.) Nagy volt hát a tét, mivel tudtam, hogy Inez értelmi képességeiből nem tudok gyököt vonni a valós számok halmazán. Sőt még az abszolút értékéből sem!

-- Fiacskám, nem tudom, hogyan tanítasz te, de nem látom a fejlődést -- vett elő a minap Inez édesanyja. Elég kellemetlen volt, hogy pont engem kér számon, de nem mondhattam neki, hogy leánya sötét, mint az éjszaka. -- Be is nézek a következő órára, hadd látom, hogy halad a lányom.

Megmondom őszintén, nem örültem ennek. A végén még én jövök ki rosszul a dologból! Így hát kénytelen voltam egy kis turpissághoz folyamodni.

-- Ide figyelj, Inez! Ma anyukád bejön órára. Ha lehet, ne beszélj sokat, csak nézz rám értelmesen, már amennyire tőled telik. Amikor pedig kérdezlek, válaszold majd azt, hogy x2!

Lehet, hogy Inez mégis tud integrálni?Inez szórakozottan bólintott, épp a körmeit lakkozta, mivel a különmatek után buliba volt hivatalos. Nagyon izgultam, hogy minden rendben menjen.

Elkezdtük hát az órát, és belibegett a mámi is lila krepdesin ruhájában. Egy ideig az egyváltozós függvények integrálásáról tartottam kiselőadást, és igyekeztem feldobni az órát mindenféle tréfás történettel. Sajnos Ineznek túl magas volt a humorszínvonal, mert nem nevetett, de láttam, hogy édesanyja szája meg-megrezdül, és csak azért nem tör ki hahotában, hogy ne zavarja meg az órát.

Aztán elérkezett a Nagy Pillanat. Megtöröltem a homlokom a kedvesemtől, Klotildtól kapott kalotaszegi hímzéses keszkenővel, és feltettem a kérdést:

-- Inez, légy szíves, mondd meg nekem, hogy mennyi integrál 2x dx! -- Azzal kacsintottam rá egyet jelzésként, el ne felejtse a megállapodásunkat.

-- Természetesen x2 -- felelte Inez.

-- Bravó! -- tapsoltam, a mámi is elégedetten bólintott, aztán szólta, hogy mára akár be is fejezhetjük az órát. Inez is felpattant, vállára vette kis fehér ridiküljét, és elviharzott. Aztán az ajtóból még visszaszólt:

-- Plusz konstans!

Azzal már ott sem volt.

Dermedten bámultam utána.

Lehet, hogy mégsem oly reménytelen eset? Mindenesetre fő, hogy édes jó anyukája által szép kis summa üti majd a markom.

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr932158609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása