Kedves Blogolvasóim!

 

Bizonyos vagyok abban, hogy már tűkön ülve várjátok, hogy elmeséljem, mi történt a balatoni hetem (ami igazság szerint nem volt meg egy hét lévén a szakszervezeti beutaló csak hat napra szólt) alatt. Nos, egyelőre azt kérem, hogy nyugodjanak a kedélyek! Olyan feledékeny voltam ugyanis, hogy elfelejtettem vinni jegyzetfüzetem, melybe a mókás történeteket szoktam megörökíteni. Szerencsére van egy kis sütnivalóm, így ez a körülmény nem fogott ki rajtam. Ámde szegény ember vízzel főz. Kénytelen voltam szalvétára és más egyéb kis papírokra (például a Piroska által használt Gabi szappan csomagolására) jegyezni az eseteket. De addig sem maradtok érdekesség nélkül. Előrebocsátom, hogy az itt felvázolt történet inkább meghökkentett, semmint mosolyra fakasztott.

 

Tehát, miután megérkeztem a Délivasútba (Piroskámmal minél több időt akartam tölteni, ezért nem utaztam a Balatontól egyenesen Szederkénybe), és érzékeny búcsút vettem kedvesemtől, vidáman elbaktattam a metróig. A Pécsre induló vonat indulásáig ugyanis még rengeteg időm volt, így tervbe vettem Karesz meglátogatását. Kíváncsi vagyok, vajon megköszöni-e, amiért kijavítottam azokat a tévedéseket újságaiban.

 

Hogy egyik szavam a másikba ne öltsem, el kell mondanom: nem jutottam el Kareszékig. Hogy miért nem? Arra igen egyszerű a válasz. Összefutottam valakivel. Ezt a valakit pedig Ferenczy Skolasztikának hívják. Éppen hazafelé igyekezett, és nagy örömmel üdvözölt. Mondta, hogy minden bizonnyal a sors akarta, hogy összefussunk, mert most legalább megmutathatja lehetséges bizonyítását a Carmichael-féle (máig bizonyítatlan) sejtésre. Mivel nem volt jobb dolgom (Karesz elismerő szavait máskor is bezsebelhetem), hát úgy döntöttem, felkeresem a Ferenczy–rezidenciát.

 

--  Úgyis régen beszéltem már édesapáddal.

 

-- A szüleim most nincsenek otthon -– mondta Skolasztika, de további felvilágosítást nem adott.

 

A lakásban habos kávéval, valamint sóssüteménnyel kínált, majd előhozott egy termetes mappát. Ez tartalmazta a megoldást a Carmichael-féle (máig bizonyítatlan) sejtésre.

 

Meg kell vallanom nektek, kedves olvasók, kissé szkeptikusan viszonyultam ehhez a bizonyításhoz. Kételyeimet az első negyedóra már igazolta is. Találtam egy-két olyan botorságot, aminek hatására alig tudtam visszafojtani jókedvem. Pukkadozásom látva Skolasztika összecsapta a mappát:

 

--  Lehet, hogy jobb lenne, ha otthon néznéd át –- azzal kigombolta a blúzán a legfelső gombot.

 

-- Minden bizonnyal, nekem már úgyis megy a vonatom – mondtam, és a hónom alá vágva a mappát, búcsút intettem Sulinak.

 

Mivel a vonatút nem ígérkezett túl érdekesnek, úgy gondoltam, már ott nyomban fel fogom lapozni a mappát. Amikor azonban kinyitottam, annak tartalma a földre zuhant.

 

Mérgelődve gyűjtöttem össze a több ív papírt, amikor váratlanul megütötte valami a szemem. Egy lapon a következő szavak díszelegtek: Férfi–taxonómia -– (remélhetőleg hamarosan dr.) Ferenczy Skolasztika módszere.

 

-- Hát ennek meg mi köze a Carmichael-féle (máig bizonyítatlan) sejtéshez? -- vakartam meg kobakom, és érdeklődve beleolvastam a dokumentumba.

 

Hogy elképedésem megértsétek, ehelyütt publikálom is:

 

Férfi-taxonómia -– remélhetőleg hamarosan dr. Ferenczy Skolasztika módszere

Arra nézvést, hogy egy egyszerű pontozási szisztémával miként választható ki a minden tekintetben ideális férfiember.

 

Maximum 100 pont adható, mely percentilisekben a következőképp fest:

v     Külső 20%                  10 pont kapható azért, ha valaki szemüveges (mert az okos is)

5 pont jár, ha valaki magasabb nálam (mert a férfi legyen magasabb, mint a nő)

5 pont jár, ha úgy öltözik, mint egy dandy (úri sport is kell)

v     Érdeklődés      20%

15 pont a természettudományos érdeklődésért (ez kritikus pont, ha természettudományos jártassága nem éri el a 6 pontot, akkor az egész hapsi egy fabatkát sem ér)

5 pont, ha szereti az operát és jár kiállításokra (Chagall, Picasso)

v     Entellektuális képességek 50%

Maximum 20 pont adható tudományos fokozatáért (legalsó szint az egyetemi hallgató; főiskolások, illetve az alatt eleve kizárattatnak a megmérettetésből)

30 pont a tudományos munkásságért (publikációnként 5 pont, de az önálló kötet 10-et ér.)

v     Egyéb

10 -- pénz

Ez alapján az alábbi eredmények publikálhatóak:

  1. Alexei Alexeyevich Abrikosov (kiváló orosz elméleti fizikus, jegyzem meg ehelyütt -- ifj. Farkas Gyula) Skolasztika szerint azonban ez az úriember túl idős hozzá (1928-ban született, ezt is itt jegyzem meg), így eleve kizárattatik, pedig jó parti vón (94 pont)
  2. Christian Doppler --> sajnálatos módon már elhúnyt (92 pont)
  3. ifj. Farkas Gyula, a BME mérnök–fizikus szakának hamarosan harmadéves hallgatója (89 pont)”
 

Itt fejezem be Skolasztika művének idézését. Elhűlt ereimben a vér. Arra merek következtetni, hogy Suli esetleg fel akarja melengetni a mi kihűlt szerelmünk? Gyanúmat az is megerősítette, hogy nevemet pirossal keretezte be, valamint szíveket rajzolt köré; s hogy Korponay úr lecsúszott egészen a 74. helyre. Ezt meg mire véljem??? Hiszen Skolasztikának illenék tudnia, hogy az én szívem már foglalt. Az én kedvesem Babos Piroska… akkor mit akarhat Ferenczy Skolasztika???

 

Várja válaszotok:

ifj. Farkas Gyula

BME mérnök–fizikus szakának hamarosan harmadéves hallgatója

A bejegyzés trackback címe:

https://kosbor.blog.hu/api/trackback/id/tr38892887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sztikk 2007.08.08. 23:08:33

Skolasztika valójában a relytéjes WC-pumpás gyilkos, és így cserkészi az áldozatait!

Mikikee · http://mikikee.extra.hu 2007.08.09. 17:48:54

Kedves Gyula, te honnan szedted össze azt a 89 pontot? És a maradék 11 mi, amit nem kaptál meg?

Ismeretlen_66927 2007.08.09. 21:49:25

Kedves Fórumoló Mikikee! A kérdés jogos: megmondom őszintén, magam sem tudom, mire kaphattam ennyi pontot. Ferenczy Skolasztikát kellene erről megkérdezned. Üdvözlettel: ifj. Farkas Gyula
süti beállítások módosítása